2007. március. 25. 12:51 MTI Utolsó frissítés: 2007. március. 25. 12:32 Shake

Filmszerepekkel felérő sztágázsikat keresnek a hírességek a reklámokkal

Nicole Kidman, Catherina Zeta-Jones, Scarlett Johansson, Angelina Jolie, Penelopé Cruz, Brad Pitt, Antonio Banderas - a világsztárok mindegyike egyben reklámarc is. Lassan egy-egy reklámszerződés annyi pénzt hoz a konyhára a hírességeknek, mint egy tekintélyes főszerep.

Angelina Jolie 2,3 milliárd forintot kap
egyetlen reklámszerződésért
© AP
Ma már 2-20 millió dollárt zsebelnek be a világsztárok egy-egy termék reklámozásáért - adja hírül az egyik honlap. Van amikor "csak" öt millió dollárt (egymilliárd forintot) keres valaki egy parfüm "arcaként" - mint Nicole Kidman a Chanel 5 illattal -, de megesik, hogy 2,3 milliárd forintnak megfelelő dollárt kap egy sztár, mint Angelina Jolie a St. John divatház termékeinek népszerűsítéséért.
   
Gwyneth Paltrow az Estée Lauder reklámozásáért 1,3 milliárd forinttal lett gazdagabb, Charlize Theron ugyancsak ennyit kap a Diortól.
   
Nem kell Oscar-díjas színésznőnek lenni ahhoz, hogy valaki ilyen pénzeket zsebelhessen be. Olykor elég, ha egyszerű énekesnő, mint Britney Spears, netán csábos kebelcsoda, mint Jessica Simpson.
   
A reklámok tekintetében sem csak a húszéveseké a világ, a világ egyik kozmetikai óriása ugyanis az idősebb vásárlók megnyerése céljából a 70. életévébe belépő Jane Fondát nagy sikerrel szerepelteti hirdetéseiben, mint ahogyan felkérte a ma már korosabb Catherine Denevue-t és Diane Keatont is, hogy népszerűsítse termékeit.