Nézze meg galériánkat! |
Pucér nők melltartóban és angyalszárnyakkal - ismerős a kép? A
Victoria's Secret fehérneműit itthon ugyan nem lehet kapni, de jól megválasztott modelljeik és show-ba hajló bemutatóik révén szinte már mindenki látta valamelyik modelljüket. A cég neve az angolszász országokban szimbólummá vált, az erotika, a szexi öltözködés jelképe. Postán kiküldött katalógusuk révén mindenhová elérnek, de a rendelés mellett van csaknem ezer boltjuk is. Számos amerikai filmben ajánlja a női szereplő barátnője vagy anyukája párkapcsolati problémák megoldására egy Victoria's Secret slafrok bevetését, az ugyanis állítólag mindent megold. (A tengerentúlon elég egyszerű elképzeléseik vannak az egészséges szexualitáshoz vezető útról, de ha nekik ez elég…)
A Victoria név állítólag magára Victoria királynőre utal, ami elég érdekes párosítás a mai modelleket nézve, de ha igaz a legenda, akkor valószínűleg az eleganciával, a minőséggel kívánták ilyen módon összekötni magukat a vállalat alapítói. Bár a név jól hangzik, manapság már kevesen szeretnének az angol királynőéhez hasonló melltartó hordani - a branding mégis működik. A cég egy kis fehérnemű bolttal indult a ’70-es években, San Franciscóban, és külsőségekben, dekorációban is a viktoriánus kort idézte. Az elnevezés miatt természetesen számos támadás érte a céget, csakúgy, mint a nők szexuális tárgyként való ábrázolása miatt.
A Victoria's Secret mégis szuperbranddé vált, főképp igen okos marketingtevékenységüknek köszönhetően. Varázsuk titkának egyik eleme a szupermodellek alkalmazása, ami a ’90-es években indult be, tekintve, hogy akkor jelentek meg az igazi szupermodellek. Naomi Campbell, Eva Herzigova és Leatitia Casta voltak az első ismertebb képviselői a márkának, és érdemes megfigyelni, hogy a marketingesek mindig ügyelnek arra, ne csak csontvázszerű lányokat lásson a közönség. A siker másik fontos eleme a divatbemutató, ami a Victoriánál óriási show-vá terebélyesedett, gyakorlatilag az egész világsajtó lehozza a képeit.
|
A folyamat úgy zajlik, hogy bejelentik az évi fantázia-melltartót, ami egy teljesen felesleges és ostoba termék, tekintve, hogy nemesfémből és gyémántokból készül, nagyon sok millióba kerül és tökéletesen használhatatlan. Ezt azonban minden évben egy erre kijelölt szuper-szupermodell viseli, akinek a gyémántos mellére mindenki kíváncsi. Idén ez Karolina Kurkova, de képgalériánkban megtekinthetőek a korábbi modellek is. A rekordot egyébként Heidi Klum tartja, őt már háromszor választották ki e szerepre. A gyémántmelltartó után az angyalok (a bemutatón szoktak angyalszárnyban pompázni, onnan az elnevezés) turnézni indulnak, az ismert és kevésbé ismert modellek körbeutazzák Amerikát az éppen aktuális kollekció promótálása érdekében. A folyamat végén megrendezik a nagy bemutatót, amit számos tévé közvetít és az interneten is követhető. Már a kezdetekkor másfélmillió ember nézte csak a neten keresztül. Természetesen meghívnak egy rakás hírességet, van ének-zene-tánc, tavaly például Seal énekelt az ő Heidijének, aki a szülés után pár héttel bosszantóan jól nézett ki az akkori gyémántos melltartóban és gigantikus angyalszárnyakban. Az idei show december 5-én várható, és a hollywoodi Kodak színházból közvetítik, ahonnan már számos Oscar-díj átadást láthattunk. A bemutatóra és annak képeire Mikulás napi ajándékként visszatérünk még, addig is, a képek mellett, íme egy backstage videó Gisele Büdchen ékköves dekoltázsának fotózásáról.
Kádár Mónika