2007. október. 30. 15:50 travelline.hu Utolsó frissítés: 2009. június. 02. 16:17 Plázs

A British Airways on-line beszállókártya-szolgáltatást indít

A British Airways két hónap tesztüzem után novemberben Magyarországon is...

A British Airways két hónap tesztüzem után novemberben Magyarországon is beindítja új internetes szolgáltatását, amelynek igénybevételével a csak kézipoggyásszal utazók a repülőgépbe való beszállást megelőzően csupán vám- és biztonsági vizsgálaton esnek át, máshol nem kell sorban állniuk.

Anna Ingham-Grant, a légitársaság Magyarországért, Csehországért és Szlovákiáért felelős kereskedelmi igazgatója kedden sajtótájékoztatón Budapesten elmondta: az on-line beszállókártya a British Airways internetes szolgáltatási portfoliójának legújabb eleme Magyarországon.

Eddig a világhálón lehetőség volt a repülőjegyek megvásárlására, sőt az utasfelvételt is lehetett otthonról, számítógépről intézni. Ám az egyebek mellett az ülőhelyet megjelölő beszállókártyáért mindenképp sorba kellett állni az úgynevezett check-in pultoknál.

A kiosztott sajtóanyag szerint a British Airways az internetes szolgáltatásai révén globális szinten 2008-ig két év alatt 100 millió fonttal csökkenti működési költségeit.

A vállalat magyarországi cégének szeptemberi adatai szerint a közvetlenül a British Airways-től repülőjegyet vásárló utasok 68 százaléka a társaság honlapján fizetett. A "becsekkolást" 12 százalékuk végezte az interneten.

Az új szolgáltatást a tesztüzem alatt szeptemberben az utasok 7,2 százaléka vette igénybe. Ez az arány az on-line beszállókártya szolgáltatás szempontjából ugyancsak új városok közül Bukarestben 2,1 százalék, Szófiában pedig 3,58 százalék volt a vizsgált hónapban.

(MTI)