A hatóanyag a legfontosabb, a fő cél pedig az arctisztítás – derült ki egy online felmérésből, ami a magyar nők szépségápolási szokásait vizsgálta. Kiderült, hogy a legtöbben nagyon figyelnek az arcukra, a nyak és a dekoltázs bőrét azonban nem ápolják.
A magyar nők arcbőrük szépségét fontosabbnak tartják, mint például a dekoltázs vagy a nyak bőrének ápolását, és 72 százalékuk évszaktól függetlenül rendszeresen használ bőrápoló kozmetikumokat – derül ki egy friss szépségápolási felméréséből. A kutatás arra kereste a választ, hogyan őrzik bőrük szépségét a magyar nők.
A magyar nők több mint kétharmada (78 százalékuk) arcbőre szépségére fókuszál, 19 százalékuk szemkörnyékére figyel oda a legjobban a mindennapi szépségápolás során, a dekoltázsra és a nyak bőrére pedig összesen csak 3 százalékuk szentel fokozott figyelmet – derült ki az FS kozmetikai termékek gyártójának nem reprezentatív, több száz fős online felméréséből.
A válaszokból arra is fény derült, hogy 72 százalékuk évszaktól függetlenül rendszeresen használ bőrápoló kozmetikumokat.
18 százalékuk elsősorban télen, bőrének kiszáradása ellen, 7 százalékuk nyáron, az UV-fény elleni védelem miatt, 3 százalékuk pedig ősszel, a szél miatt alkalmaz különböző emulziókat és szérumokat. A tavasz a legkevésbé kiemelt időszak a bőrápoló kozmetikumok használata szempontjából. "Sokkal jobban oda kellene figyelni nyáron, amikor a faggyúmirigyek erősebben működnek, ezáltal pedig zsírosabbá válik a bőr. Télen még a normál bőr is szárazabbá válhat, ilyenkor érdemes gazdagabb, zsírosabb kozmetikumokat választani – és a hideg hónapokban se feledkezzünk meg a fényvédelemről" – javasolta dr. Kriston Renáta bőrgyógyász-kozmetológus a felmérés eredményeire reagálva.
Inkább a blogokra, mint a kozmetikusokra hallgatnak
A magyar nők harmada (34 százalék) mások véleménye alapján – például szépségblogokat olvasva – dönt a kozmetikumok hatékonysága felől, és mindössze a válaszadók 15 százaléka hallgat e kérdésben kozmetikusára.
A felmérés arra is rávilágított, hogy a válaszadók több mint fele (51 százalék) elsősorban a kozmetikumokban található hatóanyag-tartalom (például: növényi őssejt, hyaluron) alapján választ, közel ennyien figyelnek arra, hogy bőrtípusnak megfelelő termékeket emeljenek le a polcról.
Kevesen vannak, akik szívesen próbálják ki az újdonságokat akár annak tetszetős csomagolása miatt, és mindössze 7 százalék nyilatkozott úgy, hogy évek óta ugyanazt a terméket használja. "Legyünk tisztában a bőrtípusunkkal, a hatóanyagoknál pedig törekedjünk a természetesre. A kollagén, a hyaluronsav vagy például a növényi őssejt kimondottan hatékony bizonyos bőrproblémák megoldásában" – mondta a bőrgyógyász szakértő.
További érdekes adat, hogy a válaszadók közel fele (48 százalék) arctisztító és sminklemosó készítményeket használ leggyakrabban, a kitöltők negyede hidratáló szérumokhoz (24 százalék), másik közel egynegyede (21 százalék) pedig a ránctalanító kozmetikumokhoz nyúl legsűrűbben.
Lényegesen kevesebben (9 százalék) válaszolták azt, hogy szemkörnyékápolót alkalmaznak, holott az eredményekből az is kiderült: a válaszadók nagy többsége ezen a területen ráncosodik leginkább.