Soós Bertalan Critical Massról készült képe nyerte a Budapest a szemünk előtt nevű kampányt. Három fotós 15 alkotását az online-közösség zsűrizte. A Bálna előtt kiállítás nyílt a különleges képeslapgyűjteményből.
A Critical Mass ezennel Budapestikummá avanzsált. A Budapest a szemünk előtt című városkommunikációs fotókampány nyertese, Soós Bertalan egy apát fotózott le hátulról, aki nyakában cipeli kislányát. A háttérben a lezárt Lánchíd látható, a kritikus tömeggel. A biciklis népünnepen készült frappáns látkép lett a kampányhoz készült Facebook-oldal kicsivel több mint 7 ezer rajongójának legnagyobb kedvence.
A szakmai zsűri által kiválasztott 15 kép közül kellett választania a közösségnek augusztus 31-ig, melyet a közösségi médiában ismert fotósok – Bódis Krisztián, Hlinka Zsolt, Soós Bertalan – budapesti témájú munkáiból állt össze. A három fiatalember közül kettő szabadúszó fotósként dolgozik, Hlinka pedig nyomdászként keresi kenyerét, de 3-4 éve már tudatosan, fotósszemmel járja a várost.
Így került a kiállított képek közé a 2-es vonalán közlekedő Nosztalgia-villamosról lőtt képe, melyre egy délután felszállt, a Széchenyi téren leszállva pedig hátrafordult, és elkapta a pillanatot a felhős budapesti ég alatt várakozó századeleji kocsiról. És bár a szerdai megnyitón azt mondták, hogy a képeslapszerűséget kerülni akarták a válogatásnál, a kikandikáló Budai Vár és a Lánchíd ezen a képen mégis tökéletes szuvenírhatást kelt.
Bódis viszont egészen más szemszögből fotózza Budapest csomópontjait. Alulról, a szabálytalan pocsolyából visszatükröződő fényreklámokból készít kompozíciót, esetleg felmászik az Oktogon egyik szögletébe, hogy éjjeli pillanatképet készítsen a híres kreszteződésről.
Ahogy Bán Teodóra, a BFTK Nonprofit Kft. ügyvezetője kiemelte, a kampány jó lehetőséget biztosított arra, hogy a Budapesten és az ország más pontjain élők is rácsodálkozzanak a főváros olyan szépségeire, melyek a hétköznapokban elkerülik a figyelmüket. “A kampány sikere megerősítette bennünk, hogy Budapest számára kiemelten fontosak az érzelmi azonosulásokat elmélyítő, pozitív, a város lelkét megmutató, széles rétegek számára nyitott fotópályázatok” – nyilatkozta Bán. A Budapest a szemünk előtt kiállítást Seres Szilvia fotóesztéta Bódis Krisztiánnal, Hlinka Zsolttal és Soós Bertalannal egy tárlatvezetés keretein belül nyitotta meg.
A tárlat szeptember 15-ig tekinthető meg a Bálna Budapest kertjében.
A kezdeményezés folytatása a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ által ősszel induló “Lélekző Budapest” című városkommunikációs kampány. Az őszi pályázat célja egy megújult budapesti tematikájú sajtóképadatbázis létrehozása, ami a már megszokott turisztikai fotók mellett egy frissebb, városi szemléletet közvetít egyedi, izgalmas, de mindenki számára ismerős, szerethető életképeken keresztül.