Hogyan viselkedjünk az olasz tengerparton? – erről forgattak reklámfilmet Toszkánában az ott nyaraló orosz turistáknak, akik az olaszok szerint jómódúak, de a jó modort nem ismerik.
Az oroszok szívesen költekeznek és bőséges borravalót hagynak az üzletekben és éttermekben. Ezért szívesen látott turisták a toszkánai Versilia tengerpartján. Ugyanakkor az elegáns toszkán üdülőhelyen élő és dolgozó olaszok, valamint az olasz látogatók is úgy gondolják, hogy az oroszok nem ismerik az etikett legalapvetőbb szabályait sem. Ezért készítettek nekik nevelési célzatú videoklipet.
Az ötlet Salvatore Madonna vállalkozó ötlete volt. A Lucca városa közelében levő Versilia tengerpartján sorakozó luxusszállók tulajdonosaként ismert Madonna a hoteljeiben megszálló orosz turistákból él.
"Jól ismerem őket, és tudom, hogy gyakran másfajta viselkedésükkel ellenszenvet válthatnak ki az olaszokból, pedig egyszerűen arról van szó, hogy olaszok és oroszok különböző kultúrához tartoznak, és meg kell egymást ismerniük" – mondta Salvatore Madonna.
A videón Salvatore Madonna az Olaszországban élő orosz modellel, Ljudmilla Rodcsenkóval magyarázza el nagyon udvariasan, mit szabad és mit nem illik az itáliai tengerparton.
A filmen elhangzó tanácsok szerint az oroszoknak többet kell mosolyogni, mivel ezt az olaszok elvárják. Nem elég a busás borravaló, az olaszok azt szeretik, ha a vendég megdicséri a jó kávét, ha elbeszélget velük és közlékeny. Az oroszoknak azt is tanácsolják: többször mondják azt, hogy grazie (köszönöm), amit az olaszok szintén az udvariasság jelének tekintenek.
Az oroszok egyszer és mindenkorra mondjanak le az ebéd utáni cappuccinóról, ne várják el, hogy az éttermekben minden fogás egyszerre kerüljön asztalra, mivel ez Olaszországban lehetetlen, az ottani éttermekben mindennek megvan a maga főzési ideje. Végül pedig: az oroszok ne rendeljenek drága Solaia bort az Antinori pincékből, ha hozzá sima főtt halat esznek – szerepel a jótanácsok között.
Toszkánában az orosz turisták képviselik a harmadik legnagyobb bejövő idegenforgalmi csoportot a japánok és kínaiak mögött. Az oroszok költik viszont a legtöbbet: fejenként átlagban több mint 1300 eurót, vagyis átszámítva körülbelül 390 ezer forintot.