Van, hogy nem tud kivenni a szülő szabadságot, az iskola viszont bezár. A tavaszi szünet hete pont egy ilyen időszak, ilyenkor sokan kénytelenek magukkal vinni a gyereket az irodába. De mit kezdjen ott 8 órán át?
Anya megy a dolgozóba, megyek én is vele. Izgalmas, főleg először. A munkatársak megcirógatják, valakitől még csokit is kap, aztán odaültetik az egyik hatalmas íróasztalhoz, forog vele a szék. Megmutatják neki a masinákat, bejárhatja az egész épületet, a liften mindegyik gombot megnyomogathatja, hogy neonosan világítson az egész sor, az otthoni lift ilyet nem tud, az még a régi fekete, ami olykor még be is ragad már a sok kosztól.
A szülőnek persze nem olyan csodás: a munka mellett oda kell figyelnie a gyerekre, hogy ne tegyen kárt magában, de arra is, ne unatkozzon, ne nyivákoljon, azaz, hogy ne zavarja a kollégákat. Sőt, esetleg még valami értelmes foglalatosságot találjon magának minimum 8 órán át. A tavaszi szünet alatt pedig, ha nincs szabad nagyszülő, és szabadságot sem tud kivenni anyu vagy apu, akkor marad az office-játszótér. De hogyan tudjuk elütni a gyerek idejét úgy, hogy dolgozni is tudjunk mellette?
PC-csend
Nevelési szempontból a legrosszabb, mégis, ha nincs más, a számítógép elé ültetjük a gyereket, fejébe nyomjuk a fülest, és akkor csend van. Ezt próbáljuk korlátozni maximum egy-másfél órás időszakokra, Hozzuk el a kedvenc meséit, filmjeit, és adagoljunk belőle egyet-egyet délelőttre, délutánra.
Vessük be
A gyerekmunka tiltott, de a különböző – veszélytelen – feladatokat nyugodtan adjunk a gyereknek, neki ez hatalmas élmény. A nyomtató, a fénymásoló jó móka a gyereknek, és segítségére lehet a kollégáknak is. A szortírozásban is lehet, hogy szívesen segít, a lényeg, hogy élvezze: tehát, aki a kütyüket szereti, azt lehet a nyomtatóhoz küldeni, aki kreatívabb, az a grafikonos színezésénél lehet segítségünkre. De olyan felnőttnek időrabló tevékenységekre is be lehet vetni, mint az iratmegsemmisítés, vagy a papírgyűjtés.
Háef
Az iskoláskorú gyerekeket nem kímélik tavaszi szünetben, általában rakat házi feladattal küldik őket húsvétolni. Ha gyűjteni kell, akkor keressenek egy szabad számítógépet, ha olvasni, akkor egy csendesebb sarkot, ha pedig matekpéldákat megoldani, akkor egy asztalt és egy számológépet. Az óvodáskorúaknak hozzunk kifestőt (minél részletgazdagabbat), színezőt, kivágósdit, legót, minimum 1000 darabos puzzle-t. És persze sok-sok színes ceruzát.
Szomszédolás
Kik azok a kollégák, akiktől segítséget lehet kérni? A recepciós befonja a haját? A biztonságiak megmutatják, mit mutatnak a biztonsági kamerák? A portásbácsi mesél neki a régi szép időkről? A titkárnővel lehet egyet kártyázni? Ne tukmáljuk rá másokra erőszakkal, de a gyerek szociális fejlődésének jót tesz, ha ismerkedik másokkal, tanul és hall és lát új dolgokat. Természetesen csak olyan személyre bízzuk, akiben mi is megbízunk.
Office-labirintus
Ha megfelelően őrzött az épület, nyugodtan engedjük el, hogy felfedezze a környéket: liftezzen, nézelődjön, és ha nem zavar senkit, futkorásszon a hosszú folyosókon. Érdemes előtte körbejárni vele az emeleteket, bemutatni a többi kollégának, hogy útba tudják igazítani, ha eltéved. Fésüljük át a terepet, és tiltsuk el onnan, ahol esetleg kárt tehet magában.
A menza varázsa
Az ebédidőt végre közösen lehet eltölteni. A magyar családoknak egy kimutatás szerint akut szükségük van a közös étkezésekre, ilyenkor ezért érdemes kihasználni a megengedett időt, elmenni a menzára, vagy a közeli kifőzdébe a gyerekkel. Élvezni fogja a sínen csusszanó ételtálcát, a ételek színes-szagos kínálatát, hogy a felnőttek is csörömpölnek a menzák, és hogy a sok óriás között ő az egyetlen törpe. Kivételesen pedig azt is megkapja, amit máskor nem: kompenzálásképp, hogy a szülő nem tudott kivenni szabit.