2014. február. 11. 19:59 MTI Utolsó frissítés: 2014. február. 11. 19:58 Plázs

Szeresd a ruhád - csatlakozott a Tesco is

Neves áruházláncok is csatlakoztak ahhoz a brit kampányhoz, amelyet egy környezettudatos stratégiákat kidolgozó nonprofit szervezet indított, hogy kevesebb használt ruha kerüljön a szeméttelepekre.

A Love Your Clothes, azaz a Szeresd a ruhád elnevezésű kampány célja, hogy 15 százalékkal csökkenjen 2020-ig a szén- és vízfelhasználás, illetve a hulladéktermelés. A projekthez olyan ismert áruházláncok is csatlakoztak, mint a Tesco, a Marks & Spencer, a Next vagy például Stella McCartney divattervező - írta a Guardian című brit napilap.

A nonprofit WARP szervezet által indított kampány keretében igyekeznek minél több angliai háztartást rávenni, hogy az alig használt öltözeteket ne dobják el, hanem javítsák meg, és használják tovább őket, hiszen ezzel pénzt takarítanak meg, és csökkentik a károsanyag-kibocsátást is.

A kampány weboldala jó tanácsokkal is szolgál, hogy miként érdemes tartósabb ruhákat beszerezni, használt holmikat vásárolni, energiatakarékosan mosni, a ruhákat javítani, átalakítani, illetve eladományozni, elcserélni vagy akár eladni. A honlap arra is felhívja a figyelmet, hogy ha egy ruha elhasználódott, akkor érdemes felajánlani újrahasznosításra, mintsem a kukába dobni.

A kampányhoz végzett kutatások rámutattak, hogy évente 350 ezer tonna ruha 140 millió font, azaz 52 milliárd forint értékben kerül a brit szeméttelepekre. A felmérés szerint az angol háztartásokban az elmúlt évben 30 milliárd font, vagyis 11 ezer milliárd forint értékben tettek félre később sem hordott ruhadarabokat. Egy átlagos brit háztartás 4 ezer fontnyi, hozzávetőleg 1,5 millió forintnyi ruhát birtokol, és évente 1700 fontot, több mint 600 ezer forintot költ új ruhaneműk vásárlására.

hvg360 Mátraházi Zsuzsa 2025. január. 10. 19:30

Sabján Adrienn kajatortacukrász: „Olyasmit nem vállalok el, amit jobb, ha nem látnak a hűtőbe bekukucskáló gyermekeim”

Jól fizető szakmából piaci szempontból a legrosszabbkor váltott, mégis sikerre vitte vállalkozását. Furcsán indult, de a hermelintorta sem fogott ki rajta. Megküzdött „véres” feladattal is, de nemet mondott a szülést ábrázoló tortára. Elárulja, hogy már nem igazán szereti az édességet, de persze mindent megkóstol, amit készít, és a versenytársak termékeit is elemeznie kell. HVG-portré.