Plázs Lukács Andrea 2013. július. 23. 16:40

A Royal Baby luxusba születik

Katalin és Vilmos kedvére válogathat a luxustermékek között hétfőn született babájuknak, hisz Armani, a Tom Ford és Dolce&Gabbana is ráállt már az újszülöttek célcsoportjára. De mi fér valójában a királyi kelengyelistára?

Az Armani pelenka 23 euróba kerül, de legalább mosható frottír anyagból készült. Az átszámolva 7 ezer forintos fekete gumibugyi valójában az orosz piacra készült, cirill betűs felirat olvasható ezért a plakáton is, amin sok kis puttó a híres A-logóval a fenekén látható.

A keresztneve titokban tartása miatt egyelőre csak "Baby Cambridge" néven emlegetett, 3800 grammos súllyal született trónörökös kelengyéjéhez Katalin hercegnő már áprilisban elkezdett vásárolgatni, annyit lehet például tudni, hogy a királyi körökben szokásos, többezer fontos Silver Cross babakocsi helyett az egy fokkal olcsóbb Bugaboo márkát választotta, ezt már 8-900 fontért (kb. 300 ezer forintért) is kapható. Az újdonsült anyuka másban is szakított a hagyományokkal, neki volt először babaváró partija, amit természetesen húga, a britek leghíresebb (és legjobb fenekű) partiszervezője hozott tető alá. A Vanity Fairben kiszivárgott néhány részlet, az ajándékkosárba a brit White Company babaholmijai kerültek, mely azért korántsem luxus ahhoz képest, hogy más hírességek hogy készülnek a gyermekáldásra.

Angelina Jolie és Brad Pitt 17 ezer dolláros (3,2 millió forintos) fehérarany gyémántcumit készíttetett, 278 darab kővel borítva. Jennifer Lopez ikreinek kézzel készült bútorokat rendelt Európából, huszonnégy karátos arany berakásokkal, ikrei pedig 3450 dolláros (558 ezer forintos) Silver Cross babakocsiban járták a nagyvilágot.

Aztán ott van a Ralph Lauren rugdalózó és a Dior cumitartó. A Dolce&Gabbana pedig tartja a lépést, a dizájnerpáros kihozta saját bébiparfümjét, ami Nagy-Britanniában természetesen kapható. Stefano Gabbana szerint, a mindenkinek oly ismerős bébiillatot erősíti fel a parfüm, a babák bőrének puhasága és a leheletük frissessége inspirálta, és nem tartalmaz alkoholt.

A Telegraph egyik riportere, Bébiparfüm, az ötlet bűzlik című cikkében háborog a kommercializmus elferdülésén, de hiába, az énekes Shakira és a focista Gerard Piqué gyermekéről közölt első Twitter-fotón például csak az alig pár hetes lábikója látszik, azaz az sem, mert egy Nike sportcsuka van rajta. Mi funkciója lehet egy akár futásra kiképzett lábbelinek, akár kocsicipő-változatának a magatehetetlen csecsemőn? Nem sok.

Kinek jó, kinek rossz?

De miért lenne mindez probléma? A babák lelkére semmiféle hatással nincs, ha luxusba bugyolálják őket – mondta el kérdésünkre Kőtörő Emese klinikai szakpszichológus. A bébiparfüm használata viszont aggályos, hisz egy olyan szerrel nyomják el a gyermek természetes illatát, amit felnőtt nők és férfiak szoktak a figyelem felkeltésére használni.

Jennifer Lopez kislányával egy Chanel divatbemutatón. Káros?

A torzulás akkor következhet be a kicsi személyiségében, ha olyan nemi szerepbe kényszerítik, amihez még nem elég érett. Ez hosszútávon éppen úgy túlterheli a kiskorúak érzelmi kapacitását, mint azok a ruházatok, kiegészítők vagy játékok, melyek nem adnak lehetőséget az életkoruknak megfelelő tevékenységre, viselkedésre.

Tom Ford például limited edition babatopánkát küldözget a sztároknak, Beyoncé egyéves kislányának már van egy a magassarkúból. Az énekesnő viszont nem lánya lábára, hanem sajátjára rakta a Tom Ford-cipőt, ahogy Julia Roitfeld, a párizsi Vogue híres főszerkesztőjének 32 éves lánya is azt nyilatkozta a New York Postnak, hogy csupán dísznek tartja azt, de semmi pénzért nem húzná rá kislányára.

Magassarkú bébitopánka Beyoncé kislányának

"Egy csecsemőnél a praktikum a legfontosabb" - világít rá a szakember. Egy Dior-bunda csúszásra-mászásra nem a legalkalmasabb, de ha a szülő szíve vágya, hogy a gyerekét márkás holmikkal vegye körül, vagy például Mercedes babakocsiba fektesse, az még önmagában nem káros.

A magyar bébiluxus

Itthon is van erre lehetőség. Aki luxuscuccba bújtatná szeme fényét, Budapesten például a Huckleberry boltban vásárolhat be. Az Andrássy úti szalonban eleve euróban mérik a kelengyét, Gucci gumicsizma 20-as méretben 120 euró, Gucci kocsicipő 169 euró, Baby Dior bunda 359 euró. Az hatalmas üzletben ottjártunkor egy fiatal pár nézelődött csak, oroszul beszéltek, ahogy az eladó is szlávosan törte a magyart, és nem volt nyitott kérdéseinkre.

Egy luxustermékekre specializálódott online magazin cikkéből kiderült, hogy a hazai szülők még korántsem hajtják annyira a luxust, mint külföldön, és a legfelsőbb kategóirás termékekre kisebb a kereslet a Brandon gyerekáruház marketingese szerint is.

A kismamák azonban eBayről is megrendelhetik a portékákat. A Tommy Hilfiger és Gucci rugdalózók kedvezményesen megvásárolhatók, ha egyszerre többet rendel valaki. Csak a kiszállításért kell még perkálni, és várni, hogy megérkezzen a divatholmi. Remélhetőleg, addig nem növi ki a baba a luxust.

Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.