Mindent vitt a legnagyobb közép-európai fapadosként számon tartott Wizz Air, amit kinézett magának a tavaly februárban csődbe ment Malév hagyatékából.
A csak kétoldalú megállapodások alapján repülhető, EU-n kívüli célállomások közül a legnagyobb forgalmú kijevi, tel-avivi, isztambuli és moszkvai útvonalat – s ezzel elvileg évi 200 ezer utast – még tavaly elnyerte a magyar légügyi hatóságtól a Wizz Air.
A napokban pedig az utolsó járatindítási akadály is elhárult előle, miután az orosz fél hozzájárult, hogy a diszkonttársaság repüljön a Budapest–Moszkva útvonalon. A szeptember végi járatnyitást Szijjártó Péter, a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára jelentette be, az aktust a keleti nyitás újabb sikerpontjának aposztrofálva. A néhány hete nemzeti légitársaságként bejelentkezett Sólyomról szóló híreket viszont nem kommentálta.
A repülési piac változásairól a HVG e heti számában olvashatnak.