Elkészült a magyar borok egységes megjelenését biztosító új arculat a Nemzeti Bormarketing Program keretében, amelynek használatát a Magyar Turizmus (MT) Zrt. a magyar borok népszerűsítésére ingyenesen biztosítja - közölte a társaság. Az MT közzétette az új arculati kézikönyvet is.
Az MT agrármarketing vezérigazgatóságának az a feladata, hogy marketingeszközökkel aktívan hozzájáruljon a hazai agrárium termékeinek piacra jutásához - idézte fel közleményében a társaság. Ennek pedig kiemelt eszköze a magyar bor arculatának kialakítása, illetve alkalmazásainak bemutatása.
A vezérigazgatóság a magyar bor most közzétett arculati kézikönyvében meghatározott formai és tartalmi elemeket használja külföldön és belföldön egyaránt. Az a cél, hogy a Magyar bor illetve a Wines of Hungary vizuális azonosító jegyeit minden kommunikációs rendszerben bevezessék és megismertessék.
"Hazánkban szakmai evidenciaként is megállapítható, hogy a kisebb méret, illetve a szétaprózottság miatt elengedhetetlen az egységes, nemzeti szinten szerveződő kommunikáció. A magyar borszektor számára rendkívül fontos, hogy az ágazat következetesen alkalmazzon egy integráló erővel rendelkező jelképrendszert. Ez az erős piaci- és marketingtényező nagyban hozzájárulhat a magyar bor pozicionáláshoz, elismertségéhez" - fogalmazott az MT.