Imádják őket fotózni, stílusuk makulátlan, öltözködésük egyedi, a nők odavannak értük. Hírességek, akik furcsának mondott fizimiskájuk miatt divatdiktátorok múzsáivá váltak. A férfiak inkább lenézően mosolyognak. Pedig nem kéne.
Kisebb vihart kavart a nemrégiben megjelent cikkünk a divatos holmikról, amikről csak a nők hiszik azt, a férfiak viszont leginkább nevetséges viseletnek tartják. Találtunk egy másik fiús gyűjtést, amiben már nem a ruhadarab, hanem maga a viselő kerül célkeresztbe, amiből kiderül: a férfiak nem – minden esetben – pendülnek egy húron a divatdiktátorokkal, kezdünk hinni a mondásnak: a nők egymásnak öltöznek, és a férfiaknak vetkőznek.
Ha nem így lenne, akkor az autószerelő-garázsok és a férfi öltözők szekrénybelsői nem Playmate-ekkel, hanem a Vogue címlapjával lenne kitapétázva. Nézzük, kik azok a tökéletlenül szépek, akik kicsapják a biztosítékot a pasiknál.
Tilda Swinton, a tejfehér szőkeség
Már A part című filmben is ijesztő amazont játszott 2000-ben. Tilda Swinton tejfehér szőkeségével (vagy répás vörösével), sarkos pofacsontjával és 179 centis magasságával sosem tudná meggyőzően azt mondani, hogy pupupidú. Nem is teszi, viszont a kamera imádja. Nem csak a filmezésnél, mert bár Golden Globe-, BAFTA- és Oscar-díjas színésznőről van szó, a divatfotósok is előszeretettel kapják lencsevégre. A londoni születésű színésznő a luxusmárkák közül a skót Pringle ruházati cég arca.
Chloë Sevigny: örök tini
A Kids című megrázó filmben ő játssza azt a tinit, aki AIDS-es. Chloë Sevigny 1995-ös filmes debütálása után maradt a művészfilmekben, de modellként is dolgozott, a Louis Vuittonnak, a Miu Miunak és a H&M-nek. Többször beválasztották a legjobban öltözöttek listájába, Marc Jacobs is ódakat zeng róla és kilencvenes években gyökerező, kisvárosi lázadó stílusáról. A nő kreátor is, Rihannának és Victoria Beckhamnek is dolgozott már. És, hogy szép-e? Nem úgy, ahogy a legtöbb férfi gondolja.
Sofia Coppola: nem a méret a lényeg
Keresztapában nyújtott alakítása felejthetetlen, de a rendezőcsemete saját útját is kitaposta már régesrég a filmszakmában. Sofia Coppola Az elveszett jelentésért 2004-ben kapta meg az Oscar-díjat harmadik női rendezőként a világtörténelemben. A divatban is aktív a 41 éves nő már egy ideje. A kilencvenes évek végén saját ruházati márkát hozott létre Japánban Milk Fed néven, később Marc Jacobs felkérte, hogy legyen a reklámarca a parfümjének. Orra kissé nagy, és szája sem kicsi, mit sem számít, mert Francis Ford Coppola lányát trendszetterként tartják számon.
Olsen-ikrek Bt.
Akinek volt német tévécsatornája a kilencvenes években, az emlékszik az Olsen-ikrekre még kisbabaként. A német RTL-en ugyanis minden délután játszották a Full house (magyarul Bír-laknak fordított) szappanoperát. Ebbem játszott a két manóarcú csöppség, akikért odavolt a közönség. Nos, a manóarc nem változott, hiába cseperedett fel Mary-Kate és Ashley Olsen.
Az 1986-os születésű testvérpár mostanság a divatszakmában helyezkedik, és jó üzletasszonyként tartják őket számon, korán rájöttek ugyanis, hogy a tinédzserek telhetetlen piacát érdemes kiaknázni: ruha, parfüm, könyv, poszter, magazin, film tartozik cégük, a Dualstar portfóliójába. 2007-ben a 11. leggazdagabb nőként listázta őket a Forbes a szórakoztatóiparban.
Megjelenésük kissé szurikátszerű, de egyedi, a New York Magazin divatikonként kiáltotta ki például Mary-Kate-et, mert "meghonosította" a hajéktalan-stílust a vörös szőnyegen.