Egyelőre nincs jele idegenforgalmi Armageddonnak a Malév februári csődje után.
A ferihegyi repülőtér a tavalyi 8,9 milliós rekordjához képest egymillióra becsüli az idei utasszámcsökkenést, ami jelentős, de jóval kisebb a Malévval elúszott 3,2 milliónál. A kereskedelmi szálláshelyeken pedig egyenesen 8,3 százalékkal több külföldi vendéget regisztrált a KSH január–áprilisban, mint egy évvel korábban.
A Magyarországról kiutazók számára viszont közvetlenül elérhetetlenné váltak az egykori Malév-hálózat balkáni és közel-keleti célállomásai, tucatnyi városba drágultak a jegyek, az úti célok felét pedig csak a hagyományos légitársaságok által kínáltnál spártaibb körülmények között, diszkonttársaságokkal közelíthetik meg – igaz, sokszor olcsóbban.
A veszteséglista a végkielégítésükre váró Malév-dolgozóktól a repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt. elveszett milliárdjain keresztül a fizetőképes turistákat hiányoló felső kategóriás hoteleken és éttermeken át egészen az Andrássy úti luxusüzletekig tart.
A Malév-csőd utáni turisztikai helyzetről a HVG e heti számában olvashatnak.