A Bleu de Chanel nem hagyományos sportillat, mégsem annyira kakukktojás e válogatásban.
A Bleu de Chanel nem hagyományos sportillat, mégsem annyira kakukktojás e válogatásban. Keverése során a sportosság valószínűleg nem cél, hanem eszköz volt, egy minél izgalmasabb illategyveleg előállítása érdekében. Nem a tesztpapíron üt igazából, hanem a bőrön, és nem is azonnal; tartós, mégsem tolakodó illatával órák múlva érződik meg igazi ereje. A fás, citrusos, fűszeres illatú termék különösen ajánlott azoknak, akiknek a csomagolás is fontos: elegáns, fekete üvege és a mágneses kupakja a legfinomabb ízlésű dizájnbolondok igényét is kielégíti. Ugyan a cég új illatával nem célzott be egyetlen célcsoportot sem, reményeik szerint elsősorban a fiatalok kezébe kerül majd Jacques Polge, a Coco és a Chance alkotójának új munkája. A cég új terméke reklámfilmjébe is beleadott apait, anyait. Forgatására Martin Scorsese-t kérte fel, főszereplője pedig a Hannibal ébredése című filmből ismert Gaspar Ulliel volt - persze ettől még lehet unalmas és ötlettelen (mint ahogy az is).
A L’Occitane természetes kozmetikumairól ismert, tehát nem meglepő, hogy parfümjeik megalkotásánál a természetközeliséget preferálják. Verdon nevű legújabb illatuk azoknak fog tetszeni, akik a friss, zöld asszociációkat keltő parfümöket kedvelik, akár kamaszok első próbálkozásának is ideális, hiszen visszafogott és egyszerű. A bergamott és a citrom érződik először, majd ahogy felmelegszik az illat, a bőrrel érintkezve előjön a menta, a levendula és a cédrus. Jellegéből adódóan nem feltétlenül érezzük majd a nap végén parfümünket, de legalább nem kell aggódnunk, hogy bárki számára zavaró lehet (bár nem úgy tűnik, hogy ez sokakban felmerül...). A L’Occitane korábbi férfiillatai inkább a fás, ámbrás vonalat képviselték, tehát akinek az jön be van miből választani, de biztosan sokan fognak örülni ennek az újításnak is.
Harmadik parfümünk a fás-aromás Tous Man Sport, mely a citrom, a gyömbér, az aldehidek, az alma, a kasmirfa és a moha összjátékára épül. A 2004-es After Tous Man és a 2008-as Tous in Heaven Him után idén sportos illattal jelentkező új Tous-parfüm csomagolását nem neveznénk az ergonómia csúcsának: doboza ugyan még szolid és elegáns, belül azonban egy igazi kéztörő üveg fogad bennünket. A Tous Man Sportot már kinyitni sem könnyű (stílszerűen: sportos kihívás); egyrészt nehéz eldönteni, miként fejtsük le a legkisebb fájdalommal a parfüm kupakját, másrészt nem egyszerű eldönteni azt sem, az erősen szögletes üvegcsét a félkör belső vagy külső oldala felől közelítve vegyük tenyerünkbe. A Vincent Salaire által kreált, 50 és 100 ml-es kiszerelésben kapható parfümot fitnesz előttre ajánljuk: illata nem tolakodó, de megbízhatóan elnyomja a kellemetlen testszagot, nincs benne sok újdonság, de semmi zavaró sem.
A Davidoff 2010-es, Champion névre keresztelt parfümje megdöbbentő kiszerelésével lepett meg bennünket: a kézigránát formájú, fa lőporos ládába csomagolt Arsenal parfümok direkt asszociációit juttatva eszünkbe. Elképzelni sem tudtuk, mi szükség a sportra ilyen direkt módon - egy háromkilós kézisúlyzóba öltöztetett üveggel - utalni, de aztán, látva a célcsoport leírását, mindent megértettünk. Az Alnoor Design által elkövetett külső ugyanis egy igen erőteljes, fás-aromás parfümöt takar, mellyel a parfümház az eredmény-, siker- és győzelemcentrikus férfiakat célozza meg, azok közül is azokat, akik "tökéletes fizikai és mentális erőre törekednek". A bergamott, citrom, galbanum gyanta, gyömbér és cédrus alapú illat jóval erőteljesebb, mint a Tous Man Sporté, így ezt sporthoz nem annyira ajánljuk - a fitnesztermekben nem túl népszerűek az ennyire harsány illatok. Olyan férfiaknak jöhet jól, akik szeretik, ha már megjelenésük előtt felfigyelnek rájuk, és nem félnek kinyilatkoztatni, hogy világképük középpontjában ők maguk állnak. "Gyerünk bajnok, gyerünk!” – énekelnék az egykori Krétakör tagjai ezt az illatot szagolva...