Plázs life-style.hu 2010. október. 07. 12:00

Meztelen arcok, egyszerű vonalak - divatforradalom? (nagy fotók)

Néha úgy érezhetjuk, nincs alternatíva, amikor inspiráció és szerepmodell után kutatunk kollekciókat nézegetve.

Néha úgy érezhetjuk, nincs alternatíva, amikor inspiráció és szerepmodell után kutatunk kollekciókat nézegetve. Az egyik lehetőség a sebezhetően kivillanó kulcscsont a nagyon kivágott és emiatt félrecsúszó, a fél vállat szabadon hagyó vékony pamutfelsőből. Tinédzser bájt hangsúlyozó bakancsok a libbenő virágos minikhez vagy rövidre vágott  kis farmernadrágokhoz, és  persze hátizsák. Na ne, ezt nem lehet a végtelenségig játszani. Egy nő nem adhatja élete végéig a sebezhető őzikét. Feladat: képzeljük el közösen, amint a borotvált, szőrtelen és önmagát élvezetre felkínáló, sebezthetőséget sugalló tinédzsertestek terrorjának nemet mondunk.

A másik elfogadhatatlan alternatíva a divatcsászároké: Galliano, Lagerfeld, Valentino, Dolce&Gabbana. Dráma, férfiak által kreált luxusba forduló fantáziavilág, a nagyzolás és sztárhisztéria, a háttérben yachtokon pezsgőt ivó playboy-okkal, hatalmas napszemüveget viselő, önbarnítóval lekent, bizsuk garmadáját viselő nőkkel.
Chloé by Hanna MacGibbon 2011
Chloe

Hol vannak azok a felnőtt nők, akik a férfidesignerek a nőkről alkotott fantáziálásait hasznos inspirációnak tartják és nemcsak egy olyan újabb képzeletbeli világnak, amelynek soha nem lesznek részei? Hiszen mi mindannyian muglik vagyunk, akiknek kamaszlányok testein vonultatják fel a zömében férfiak képzeletében feltoluló poétikus varázsvilágot.

Stella McCartney 2011
style.com

A párizsi Fashion Week brit női designerei a 2011-es tavaszi-nyári kollekciókban ezzel szemben érett szexualitású, magabiztos, erős, öntudatos felnőtt nőkké öltöztetik a modelleiket. Phoebe Philonak (Celine), Stella McCartneynak és Hannah MacGibbonnak (Chloé) nemcsak a ruhái racionálisak. A kollekcióik bemutatásánál is kerülik azt a nagyzolásba csapó drámát, amit mondjuk Lagerfeld művel előszeretettel. Legutóbb két emeletnyi magas arany oroszlánt kerülgettek modelljei, amelynek mancsa egy földgömbnyi nagyságú gyöngyön nyugodott, gondolom a világuralmat reprezentálva. Ezzel szemben a 35-45 körüli hölgyek a bemutató végén nadrágban, pulóverben, simán hátrafogott hajjal és ékszer nélkül lépnek a kifutóra. Semmi cicoma, de a modelleken se.

Celine by Phoebe Philo 2011
The Cut

Phobe Philo filcszerűen vastag anyagból készült vonalzóegyenes szabású tunikái és kabátjai harangoznak a modellek teste körül, akik lovaglócsizmát viselnek. Stella McCartneynál sehol egyetlen fodor és olyan egyenes a szabás, hogy még mellbevarrást se fedeztem fel. Hannah MacGibbon: bézs, bézs, bézs. A látványosság helyett a hangsúly a viseletre esik. Nem az a lényeg, hogy a szemlélő (férfi) mennyire esik bűvöletbe, hanem az, hogy milyen érzést ad majd a nőknek ennek a ruhának a viselése. A női perspektíva és a klasszikus viselet persze nem újdonság, Coco Chanel, Donna Karan, Helmut Lang mind a két lábbal a földön járó nőknek tervezték redukált, grafikusan egyszerű viseletet.

Talán ismét itt az ideje annak, hogy a nők újra átvegyék a hatalmat a saját öltözetük felett.