Plázs travelline.hu 2009. június. 17. 09:26

5 rettenetes nyaralás a világban

Persze ezek a történetek senkit sem vigasztalhatnak, akik éppen elpocsékolták...

Milyen sötét titkokat rejt?
Flickr (Creative Commons)

Persze ezek a történetek senkit sem vigasztalhatnak, akik éppen elpocsékolták szabadságukat egy rossz üdülőben, de legalább tudjuk, nem vagyunk egyedül, és igenis mindig érdemes előre tájékozódni (nem a hivatalos weboldalakon, hanem utazási fórumokon) a szálláshelyek kiválasztása előtt. Lássuk, milyen rémtörténetek keringenek a nagyvilágban pokoli nyaralásokrról.

5. Kettőt fizet, de csak egyet kap?
Hotel Angelo d'Oro, Rovinj, Isztira, Horvátország

Amit a hotel ír magáról: "Mindegy, hogy csak szállást keresel egy eltervezett nyaláshoz, vagy egy kellemes helyet Európa egyik legtörténelmibb városában, ahol elengedheted magad, az Angleo d'Oro otthon az otthontól távol".

Ügy tűnik JejaBudapest nevű olvasónak, nem adott a hotel időt arra, hogy eleressze magát, mert ezt irta májusban a Tripadvisoron:
"Voltál már úgy, hogy kidobtak a szobádból a távollétedben? Két éjszakát foglaltunk, de az első nap estéjén, mire visszaértünk a szállodába, a szobánkat kiadták másnak. A hotel ragaszkodott ahhoz a verzióhoz, hogy csak egy éjszakát foglaltunk, és mivel nem költöztünk ki a szobából időben, az udvariatlan személyzet összeszedte a cókmókunkat, és kitette a (szerencsére nem használatos) szaunába. A személyes holmijaink ékszerek, kontaktlencse, könyvek, smink, szendvicsek összekeveredve hevertek egy lepedőn, mindez pedig este 10-kor történt, bármilyen további párbeszéd nélkül. Amikor a Manager megjelent, az illető mindenféle bocsánatkérés helyett minket hibáztatott és ugyan amikor a félreértés tisztázódott és elengedte annak az egy éjszakának a tarifáját, egy másik, drágább hotelben találtunk csak helyet bőven éjfél után, ahol természetesen teljes árat kértek arra az éjszakára". 

Meglehet itt csak egy félreértésről volt szó, abban azért egyet érthetünk Jejaval, hogy a személyzetnek homlokegyenest másképp kellett volna kezelnie a helyzetet. Az Angleo d'Oro nem túl emberbarát személyzetétől egyébként a többi véleményt hagyó sem volt elragadtatva, és kritizálták még a vacak reggelit, a lift hiányát, a méregdrága szobák szegényes felszereltségét. Ez pedig már elég is ahhoz, hogy másfele keressünk szállást, ha Rovinjban járunk.

4. Üvölt a zene a földszinten, rémisztő a tulajdonos és még rémisztőbb a kaja
Rafter Dempsey B&B, Kilkenny, Írország

Amit a szálláshely magáról állít: „16 fürdővel ellátott szoba nagyszerű, tradicionális ízléssel van berendezve. A hálószobák csöndesek, és kényelmesek és minden olyan modern felszereléssel rendelkeznek, mint a televízió, a vasaló, a hajszárító (…) A legtöbb szoba tágas dupla ágyas, néhányuk háromszobás vagy családi.” 

A reklámban nem ez volt...
Flickr (Creative Commons)

A vendégek azonban másról számolnak be:
"A szobánk a bár felett volt, és bár tudtuk, hogy a hely egy tömött kocsma, a zaj annyira fülsiketítő volt, hogy kiabálnunk kellett egymással, ha beszélgetni akartunk. A zaj hajnal kettőig tartott, amikor a többi vendég is felérkezett az emeletre és jött az ajtócsapkodás és kiabálás reggel hétig. A szoba kényelmetlen és jéghideg volt, a csapból folyó meleg víz pedig száz fokos. Reggel 11-kor a a személyzet dörömbölt az ajtón, hogy azonnal hagyjuk el a szobát, és még a zuhanyt sem tudtuk használni, mert nem volt víznyomás" -írja SallyIreland és itt még koránt sincs vége.  "Négy lány volt a társaságomban, akiknek olyan kennel méretű volt a szobája, hogy az egyiknek be kellett másznia az ágyba, hogy a másik odaférjen a sajátjához. Amikor megjegyeztem a tulajdonosnak, hogy ugye a 60 eurós díjat nem fejenként, hanem szobánként érti (120 euró mégis csak túlzás lenne), akkor a fickó olyan goromba lett, hogy a lányokra ordított, ha nem tetszik akár el is mehetnek máshova. A hangnemtől elállt a lélegzetem" -írja Mossy és Flyred hasonlóan pszichopata hangnemet tapasztalt, amikor az ételt kritizálta: "25-en voltunk leánybúcsúztatón a kocsmában és a péntek és a szombati éjszakát foglaltuk le. Próbáltunk az étteremben étkezni, de az étel minősége leírhatatlan volt. A fokagymás sajt és csirke salátából hiányzott a sajt és a fokhagyma, a csirke száraz, a saláta meg fonnyadt volt, az olasz tészta tejszínben úszott, a süti meg még fagyott volt, amikor kihozták. Amikor kifogásokat emeltünk a tulajdonos goromba és szemtelen megjegyzéseket tett, ami elég volt ahhoz, hogy a helyről akárkit lebeszéljek".

3. A hotel ami inkább motel és még a vendéget is kirabolták
Happy Day Inn, Vancouver, Kanada

Amit a hotel ír magáról: "Mindegy hogy üzleti úton vagyunk vagy nyaralunk a Happy Day Inn egy kellemes választás, ami ráadásul még gazdaságos is. Amennyivel a szobák ára alacsonyabb annyival többet költhetünk a nyaralásunkra vagy az üzletre". 

Sok helyen a konyhán spórolnak
Flickr (Creative Commons)

Noha a Happy Day Inn nem köntörfalazik túl sokat a berendezésről és a szolgáltatásokról, a helyzet annyira rossz, hogy itt bizony senki sem távozik boldogan, sőt! A legtöbben alig egy órával a bejelentkezés után, más szállás után néznek. A vezetőség éppen ezért mindenkivel kifizetteti a szoba árát már érkezéskor, ha maradunk, ha nem. „A recepció és a hall koszos, büdös és sürgősen dekorációra szorul. A szobák még ennél is rosszabbak, az ágyban hajszálakat találtunk, feltehetően az előző vendégtől! Amikor a vezetőség és a személyzet goromba és nem törődöm volt a panaszainkkal szemben, azonnal elhagytuk a helyet, és nincs az a pénz amiért visszamennénk" - írja advimes aki ugyancsak kanadai, és ha a környezet nem elég visszataszító, hát itt egy még elrettentőbb vélemény plus6 elkeseredett soraival: „Kiraboltak minket! Mégpedig a szállodában! A feleségem retiküljét a szálloda szobából lopták el, és külső behatolásnak nyoma sem volt, ezért hát csakis a személyzet lehetett, de amikor a vezetőséggel beszéltem, nyilvánvalóvá vált, hogy semmi sem fog történni ez ügyben. Amikor a rendőrök megérkeztek, a hotel akkor sem mutatott sem érdeklődést, sem megértést, és nem volt hajlandó elismerni, hogy bármiben is hibás lenne.”

2. Szoba a pincében, ahol zuhanyozni csak papucsban lehet
Best Western Kallisti Thera Hotel, Fira, Santorini

A négy(!) csillagos hotel így mutatkozik be: "A Best Western Kallisti hotelnek, 40 szobája és 2 lakosztálya van, ahol mindenki garantáltan megtalálja a neki megfelelőt legyen vakáción vagy üzleti úton". 

Na de hol van a személyzet?
Flickr (Creative Commons)

És jöjjön a valóság: "A bútor öreg, a szőnyeg koszos, a zuhany meg nem csak kényelmetlenül kicsi de olyan állapotú, hogy mindenki vigyen papucsot! A falak papír vékonyak, így amikor az ember nagy vécézik azt mindenki hallja, és aki a budin ül, az is hallja hogy a kívülállók miről csevegnek, az ágyak öregek és kemények, a személyzet pedig elérhetetlen" - írja Singapore és nem neki volt a legrosszabb élménye. „Összesen 12 hotelben szálltunk meg az utazásunk során, és mind közül ez volt a legrosszabb. A közlekedés zaja a fő útról állandóan dübörgött, a szemetesautó hajnal négykor érkezett szemetet szedni, a vendégek hangoskodnak (és senki sem szól rájuk). Emellett a reggeli állott croissantból, konzerv gyümölcsből és felvizezett gyümölcsléből állt. Az egyébként szép medence mellett a fülsiketítő zene nem a relaxálást szolgálta, a méregdrága étteremben pedig a személyzet pedig feltűnően közönyös volt. A hotel három szintes, de mindössze egy fél emelete rendelkezik kilátással, és a hely nem hogy négy csillagot de kettőt is alig érdemel" - írja az ausztrál zebs61.

1. Árvíz a szobában, (l)ehetetlen all inclusive
Guitart Capri,Lloret de Mar, Spanyolország

Amit a hotel állít magáról: "A Gutart Capri otthonos hotel, amely Lloret nyugodt részén van, közel a parthoz és ideális hotel családosoknak, ha egy pár nyugodt napot szeretnének eltölteni, all inclusive". 

Ilyen a reklám, de milyen a valóság?

Nos, ami a nyugodtságot illeti, lássuk, mi történt:  "Egy erős trópusi eső után az erkélyünket nem csak elárasztotta az eső, de az bejött az ajtón és elöntötte a szobánk padlóját, a mobiltelefonunk elázott, a bőröndjeink és a benne levő cuccok pedig úsztak a vízben. Az all inclusive étel annyira rossz volt, hogy kénytelenek voltunk máshol enni (alig akad a környéken étterem), a medence pedig kicsi és koszos volt, tele helyi lakossal. A szobák kicsik, a fürdő meg annyira pici volt, hogy az ajtót nem lehet kinyitni rendesen, mert mögötte volt a vécé" - írja  Sarah and Jon (Liverpool) a Tripadivsoron. Ennek a spanyol hotelnek 44 véleményezője akadt, ebből 25-en abszolút elégedetlen. "Kocsival és kisgyerekkel voltunk, de nem engedték hogy használjuk a hotel parkolóját, mert valakinek ki kellett volna jönni állandóan, hogy a láncot levegye a kapuról, azt mondták nincs hely pedig a parkoló állandóan félig üres volt. Mivel a hotel a hegyen volt, az út pokoli iramba telt, amíg a gyerekekkel a tengerpartól felértünk. A szoba olyan meleg volt, hogy a teraszon aludtunk, az étel pedig teljességgel ehetetlen" - írja Nia10.

Persze nem csak ezek a hotelek haladnak teljesen rossz úton a vendéglátás ösvényén. A gazdasági válság és az erős verseny ellenére még mindig akad olyan hely, ahol a szem elől tévesztik az idegenforgalom lényegét, és a vendéglátás nem elhivatottság vagy szenvedély, hanem turisták lehúzása, ahol a vendég van a személyzetért és nem fordítva. Legyen az a vigaszunk, hogy ezeknek a helyeknek (és az őket eladó utazási irodáknak is) nem lesz hosszú élete. A globális információáramlás ma már lehetővé teszi, hogy megosszuk a tapasztalatainkat, mint ahogyan most mi is tettük. A gyűjteményt a Tripadivsor weboldal hozzászólóinak (köztük akadtak magyarok is) tapasztalataiból válogattuk, de nálunk is mindenki szabadon meghagyhatja az utazással kapcsolatos véleményét, megoszthatja érzelmeit bármelyik úti kalandjával kapcsolatban. Talán ezzel másokon is segíthet!

Krisztina O'Brien
(A cikkben látható képek csak illusztrációk)