„Az új honlap könnyű és gyors eligazodást biztosít mind a repülőjegy...
„Az új honlap könnyű és gyors eligazodást biztosít mind a repülőjegy foglalás, mind pedig a légitársaság számos online szolgáltatása, mint például a web check-in vagy a kifejezetten Malév utasokra szabott utazásbiztosítások terén.”– jelentette ki Nemes Anikó, a Malév kereskedelmi és marketing vezérigazgató-helyettese. Majd hozzátette: „Elsősorban azért volt szükség az újításra, mert a légitársaság régi weboldala inkább információ centrikus volt, semmint értékesítést segítő és generáló csatorna, mindemellett a karbantartás költséges és lassú folyamata sem felelt már meg a kor követelményeinek”
Új értékesítést segítő eszközök
Az új Malév honlap számos új eszközzel segíti a repülőjegy értékesítést. Ezek közül az egyik legszembetűnőbb, hogy a foglalási rendszer a nyitóoldal mellett valamennyi, a kifejezetten utazóközönségnek szánt aloldalakon is közvetlenül elérhető. Az útvonalhálózatot bemutató interaktív térképen keresztül szintén azonnal, az útvonal kiválasztását követően, megkezdhető a repülőjegy vásárlása. Mindezek mellett egy automata „offers” rendszer is segíti az értékesítést, mely minden nap valamennyi útvonalra kiszámolja a következő 90 napban foglalható legalacsonyabb bruttó repülőjegy árakat. További újdonság az is, hogy a különböző országokból a honlapra látogatók az ottani kiindulásnak megfelelő legjobb ajánlatok közül választhatnak az összesen harminc, ország-specifikus nyitóoldalon. Ez kiváló lehetőséget nyújt az egyes piacokat célzó árkommunikációra. Jó példa erre a Malév január végén induló „Hihetetlen árak”, avagy „Crazy offers” elnevezésű legújabb minden célállomásra kiterjedő akciója, mely piaconként különböző tartalmú hirdetéssel és ajánlattal szólítja meg a svéd, német, francia, olasz, dán és magyar közönséget.
Ugyancsak az értékesítést támogatja a Malév Duna Club törzsutas program kiemelt elérhetősége is. Ennek köszönhetően a törzsutasok még egyszerűbben vehetnek igénybe olyan online szolgáltatásokat, mint például a pontegyenleg lekérdezése, utólagos pontjóváírás, adatmódosítás, miközben az új tagok online belépéssel csatlakozhatnak a Malév hűség programjához.
Az online jegyértékesítés számokban
A Malév saját online értékesítése folyamatosan nő, a bevételek és a portálon repülőjegyet vásárló utasok száma egyaránt 29%-kal növekedett 2008-ban az előző évhez képest. A teljes online forgalom 36%-át a magyar piac generálta, a külföldi eladási pontok közül Írország, az Egyesült Királyság és Németország volt a legjelentősebb. A tavalyi év legnépszerűbb célállomásainak pedig London, Párizs, Amszterdam, Marosvásárhely és Bukarest bizonyult. A légitársaság az új ún. keresőmotorokhoz optimalizált weboldaltól is az értékesítés további dinamikus növekedését várja.
Folyamatosan bővülő online szolgáltatások
A légitársaság olyan közelmúltban bevezetett és folyamatosan bővülő online szolgáltatásai, mint az online check-in és online jegymódosítás is kiemelt helyet kaptak a honlapon. Újdonság, hogy a Malév február 3-ától már kilenc külállomásán – Athén, Berlin, Bukarest, Frankfurt, London - Gatwick, Madrid, Prága, Róma és Szófia – is lehetővé teszi utasainak a weboldalán keresztüli check-in-t, ami eddig csak budapesti induláskor volt elérhető.
Ugyancsak új szolgáltatásként kapott helyet a malev.hu-n a Járatinformáció, mely a repülőgépek jeladójával összekötött adatbázisból jeleníti meg egy adott járat pillanatnyi státuszát. A rendszer – egyedülállóan a hazai ilyen tartalmú információt szolgáltató portálok közül – nemcsak a budapesti induló és érkező járatokról ad tájékoztatást, hanem a külállomásokról is.
Megújításra került a „Kérdések-Válaszok” (FAQ) menüpont tartalma is, a több mint 120 témát megválaszoló ügyfél-tájékoztató hatékonyságát, frissítését értékelő rendszer is segíti.
A Malév saját szolgáltatásai mellett, partnerei révén természetesen továbbra is kedvező feltételekkel lehet a Malév honlapjáról szállást foglalni a világ valamennyi nagyvárosába és turisztikai célpontjára, valamint autóbérlésre is számos lehetőség kínálkozik.
Megújult arculat
A Malév új 1024*768 pixeles képernyő felbontásra optimalizált portáljának megújult arculata és egyszerűsített navigációja, letisztult és rendezett megjelenést biztosít. A címbetűkben a már jól ismert Malév-kék mellett meghatározó színként jelenik meg az eddig ritkábban használt ún. Malév-zöld is. Emellett a site-struktúra is megújult, az információk katalógusszerűen kerültek elrendezése. A Malév a Kirowski interaktív ügynökséget választotta ki a honlap grafikai munkálataira, valamint a keresőoptimalizálásra.
Sense/Net 6.0
Az új portál működtetéséhez a Malévnek egy vállalati szintű portál és tartalommenedzsment rendszerre volt szüksége. Emellett ki akarta használni a nyílt forráskód előnyeit, de megtartva a Microsoft.NET infrastruktúrát is. Így esett a választás a Sense/Net 6.0 szoftverre, amely már több nagy hazai cégnél bizonyított.
A Sense/Net 6.0 lehetővé teszi, hogy a Malév kommunikációs szakemberei az IT bevonása nélkül töltsék meg tartalommal az oldalakat. Az IT igazgatóság szakemberei pedig rövid tanulást követően hatékonyan és gyorsan, további interaktív szolgáltatásokat integrálhatnak a portálba.
A jövő tervei között szerepel egy Sense/Net 6.0 alapú intranet is, amely a Malév - a magyarországi mellett a külföldi alkalmazottak elérését is biztosító – teljes belső kommunikációját teszi még hatékonyabbá.
Ritkaságnak számít, hogy a Malév egyetlen szállító helyett, több céget, egy informatikai megoldásszállítót és egy interaktív ügynökséget bízott meg a portál fejlesztésével.
Malév