Miután előző este az Air France személyzete által vezetett Airbus szuperjumbo leszállt a...
Miután előző este az Air France személyzete által vezetett Airbus szuperjumbo leszállt a Párizs-Charles de Gaulle repülőtéren, a légitársaság földi személyzete átvette a gépet. A repülőtér S3 terminálján végzett tesztsorozat után a repülőgépet átadták az Air France Industries karbantartásért felelős csapatainak.
Most először vontatták be az Airbus A380-st az Air France új H6-os hangárjába, ahol kompatibilitási teszteket végeztek. Mobil dokkolókat, mozgatható állványzatokat állítottak fel a gép körül, amelyekről a szerelők elérhetik a gépet és elvégezhetik a karbantartási munkálatokat. A szárnyak, a törzs, a felső fedélzet és a vízszintes vezérsíkok körül elhelyezett karbantartási eszközökön végzett tesztek mindegyike kielégítő eredményt adott.
Ugyancsak végeztek zaj- és fényteszteket, valamint ezekkel egy időben leellenőrizték a repülőgép és a hangár IT hálózata közötti WIFI kapcsolatot.
Végül, egy Airbus A321 gépet parkoltattak az Airbus A380 mellé azért, hogy leellenőrizzék a gép karbantartására szolgáló eszközök kompatibilitását.
Az Air France H6-os hangárjának összterülete 25 800 négyzetméter, amelyből 12 500 négyzetmétert úgy terveztek meg, hogy a hely alkalmas legyen a karbantartási munkálatok elvégzésére. Ez a terület elegendő egy Airbus A380 és két középtávú repülőgép egyidejű befogadására. A 90 méter hosszú, 110 méter széles és 40 méter magas hangár megépítése 24 hónapot és 455 000 munkaórát vett igénybe.
A környezetvédelem elkötelezett híveként az Air France a magas környezetvédelmi előírások figyelembevételével építette meg a hangárt, így a légitársaság megkaphatja az ISO 14001 minősítést erre az új ipari létesítményére.
Air France