A Siemensnek ez a típusa lehetővé teszi a közlekedést az európai...
A Siemensnek ez a típusa lehetővé teszi a közlekedést az európai határokon át, a különböző országok eltérő vasúti áramrendszerei ellenére. Az alapmozdonyt különleges rendszer-csomagokkal adaptálják az eltérő vasúti hálózatokhoz (jelenleg ötféle feszültséget alkalmaznak ezekben) így elmaradhat az időrabló mozdonycsere az államhatárokon, amely a vasúti teherszállítás versenyképességét is hátrányosan befolyásolja a közúti (kamionos) teherszállítással szemben. Amúgy a mozdony joggal viseli a -sprinter utónevet, hiszen a 2006 szeptemberében elért 357 km/ó sebessége világrekordnak számít.
Az Eurosprinter alapmozdony a mozdonytestből (a "kaszni"-ból), a forgózsámolyokból és a motorokból áll. Minden egyéb komponenst (beleértve a feszültség-ellátás és a vonatbiztosítás rendszereit) a megrendelő választhat ki attól függően, hogy a mozdonynak milyen országokban kell közlekednie. Az Eurosprinternek ez a moduláris koncepciója azzal az előnnyel jár, hogy a fejlesztési költségek alacsonyabbak, és az ár vonzóbb lehet. Eddig a Siemens a következő ország-specifikus változatokat fejlesztette ki: Németország, Ausztria, Olaszország, Szlovénia, Horvátország, Csehország és Magyarország. A Bécs- Prága-Berlin vonalon eddig három mozdonycsere volt szükséges, tekintve, hogy Csehországon belül is két különféle feszültségrendszer van. Az ehhez alkalmazkodó változatú Eurosprinterrel a menetidő 40-50 perccel lesz rövidebb.