Az online utazási irodák nem élvezik a légitársaságok legjobb ajánlatait
Teljesen érthető, hogy miért történik mindez.
Teljesen érthető, hogy miért történik mindez. A légitársaságok kénytelenek jutalékot fizetni az online utazási irodáknak, és a közvetítőknek, amikor a vevő rajtuk keresztül vásárolja meg a jegyét. Ugyanúgy, mint régen, amikor a légitársaságok még fizettek az utazási irodáknak - akik korábban állandó, 10 százalékos jutalékban részesültek minden eladott repülőjegy után. Ha a légitársaságoknak sikerül e közvetítőket kikerülniük, azzal nem csak a jutalék költségeit takaríthatják meg, hanem sikeresen építhetik ki törzsutas közönségüket, és saját honlapjaikon is nagyobb forgalmat generálhatnak.
Senki sem tudhatja egészen biztosan, mit hoz a jövő az online utazási irodáknak, és az üdülésszervezőknek, de annyi biztos, hogy nem lesz könnyű a dolguk. A trend az utasok számára megtakarítást eredményezhet, de ez sem mindig igaz, mert a saját honlapján kedvezményes jegyet kínáló légitársaság sem mindig tudja a legolcsóbb jegyet biztosítani egy másik útvonalon.
Mellesleg pedig arról sem szabad elfelejtkeznünk, hogy a „nem reklámozott” olcsó jegyek sosem szerepelnek az összehasonlító listákon, és ezekről csak olyan Internetes oldalakon szerezhetünk tudomást, mint például a www.airfarewatchdog.com.