2007. március. 07. 11:20
MTI
Utolsó frissítés: 2007. március. 07. 11:16
Plázs
A panaszok többsége a kórházi ellátások minőségét kifogásolja
Százharminchét bejelentés érkezett az egy hónapja megalakult Egészségbiztosítási Felügyelethez, a tényleges panaszok száma ötven és huszonhárom esetben indítottak eljárást - mondta Kovácsy Zsombor, a szervezet elnöke.
A panaszok többsége a minőséget kifogásolja az ellátások során, de érkeznek bejelentések a vizitdíjjal kapcsolatban is - mondta Kovácsy Zsombor, az Egészségbiztosítási Felügyelet elnöke, hozzátéve: utóbbi kapcsán az érintettek azt kifogásolják, hogy akkor is kérnek tőlük díjat, amikor - a panaszos véleménye szerint - nem kellene, vagy többet kell fizetniük egy-egy esetben.
Az ellátószintek között megoszlás szerint a legtöbb panasz a járó- és fekvőbeteg-ellátást érinti, valamint a gyógyászati segédeszközök gyártóival és/vagy forgalmazóival szemben emeltek kifogást. Kovácsy Zsombor elmondta azt is, hogy felügyelethez fordulók 64 százaléka tájékozódni szeretne, de orvosok is fordultak már a szervezethez jogszabály-alkalmazási problémával.
A szankciókkal kapcsolatban a szakember elmondta, a kiszabható bírság felső határa 10 millió forint, de a felügyelet által kiadott határozatok kötelező érvényűek a szolgáltatóra nézve. A kórházak minőségi mutatói várhatóan ősszel lesznek nyilvánosak. Ezekből az adatokból derül majd ki, hogy az egyes intézményeknél milyen szintű a betegellátás.
"Mindkét esetben vizsgálódnak és még nem született elmarasztaló határozat, de valószínűleg lesz ilyen; jelenleg a kórházak nyilatkozatait várja a felügyelet" - reagált Kovácsy Zsombor arra a kérdésre, vizsgálják-e azt, hogy a Heim Pál Gyermekkórházban több ezer forintot kértek az ügyeleti ellátásért, illetve, hogy a debreceni Kenézy kórházban onkológiai beteget küldtek el.
Az ellátószintek között megoszlás szerint a legtöbb panasz a járó- és fekvőbeteg-ellátást érinti, valamint a gyógyászati segédeszközök gyártóival és/vagy forgalmazóival szemben emeltek kifogást. Kovácsy Zsombor elmondta azt is, hogy felügyelethez fordulók 64 százaléka tájékozódni szeretne, de orvosok is fordultak már a szervezethez jogszabály-alkalmazási problémával.
A szankciókkal kapcsolatban a szakember elmondta, a kiszabható bírság felső határa 10 millió forint, de a felügyelet által kiadott határozatok kötelező érvényűek a szolgáltatóra nézve. A kórházak minőségi mutatói várhatóan ősszel lesznek nyilvánosak. Ezekből az adatokból derül majd ki, hogy az egyes intézményeknél milyen szintű a betegellátás.
"Mindkét esetben vizsgálódnak és még nem született elmarasztaló határozat, de valószínűleg lesz ilyen; jelenleg a kórházak nyilatkozatait várja a felügyelet" - reagált Kovácsy Zsombor arra a kérdésre, vizsgálják-e azt, hogy a Heim Pál Gyermekkórházban több ezer forintot kértek az ügyeleti ellátásért, illetve, hogy a debreceni Kenézy kórházban onkológiai beteget küldtek el.
Itthon
2007. február. 16. 07:56
Háziorvosok finanszírozása és a vizitdíj
Itthon
MTI
2007. február. 16. 09:04
Molnár: finomítjuk a vizitdíj beszedését, ha szükséges
Itthon
hvg.hu
2007. február. 16. 07:50