2003. január. 30. 12:56 hvg.hu Utolsó frissítés: 2004. november. 22. 12:00 non-base

KSH: 5,8 százalékos volt 2002-ben a munkanélküliség

A múlt év átlagában a munkaerő-piaci felmérés szerint 5,8 százalék volt a munkanélküliségi ráta, 0,1 százalékponttal magasabb, mint 2001-ben - közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).

A 2002. év átlagában 239 ezer volt a munkanélküliek száma, 5 ezerrel több, mint 2001-ben. A foglalkoztatottak száma az év átlagában 3 millió 884 ezer volt, ugyanannyi mint 2001-ben. A foglalkoztatottsági ráta szintén nem változott tavaly az előző évhez képest, 56,3 százalék volt.
A foglalkoztatotti létszám szinten maradását igazolják az intézményi típusú adatgyűjtések is. A KSH közlése szerint az öt dolgozónál többet foglalkoztató vállalkozások és költségvetési intézmények körében 2002-ben a 2001-gyel megegyező számú alkalmazásban állót mutatott ki ez az adatgyűjtés is. A versenyszférában kicsit mérséklődött, a költségvetés területén pedig kis mértékben nőtt a foglalkoztatottság. A foglalkoztatottak 86,2 százaléka alkalmazásban álló volt 2002-ben, arányuk némileg magasabb az egy évvel korábbinál. Az egyéni vállalkozók aránya 10 százalék körüli.
A 15-64 éves népesség 40,2 százaléka sem foglalkoztatottként, sem munkanélküliként nem volt jelen a munkaerő-piacon 2002-ben. A munkaerő-piacról kikerülők jelentős része a társadalombiztosítási rendszerbe került, segély, alkalmi munka kombinációjából tartja el magát. A nappali tagozaton már nem tanuló, de még nem dolgozó, s munkát sem kereső státusú fiatalok létszáma és aránya is számottevően nőtt az utóbbi években - mutat rá a KSH felmérése. (MTI)

hvg360 Dobszay János 2025. április. 17. 19:30

Új biciklis forradalom Magyarországon: az e-bringák megnyitották az utat az idősebbek előtt

Sorra dőltek meg az elmúlt években a biciklis rekordok Magyarországon: egyre többen és egyre többet kerekeznek, legyen szó munkába járásról vagy szabadidős programról. Az elektromos bringák terjedésével már az életkor sem (akkora) akadály, ami a kerékpárhasználók korösszetételén is meglátszik. Budapesten egyszerre van „autósüldözés” és elégtelen infrastruktúra, közben az a cél, hogy a következő öt évben robbanásszerűen növekedjen a biciklivel járók aránya.