2003. január. 06. 08:52 hvg.hu Utolsó frissítés: 2004. november. 22. 12:00 non-base

Frankfurt: sportrepülőgép fenyegette a belvárost

Két órán át tartotta félelemben vasárnap délután a frankfurti belváros lakóit egy férfi, aki erőszakkal megszerzett sportrepülőgépen körözött a bankok és egyéb intézmények székházai fölött, majd leszállt a város repülőterén, ahol őrizetbe vették.

Az n-tv német hírtelevízió által Franz-Stefan Strammbachként említett férfi a Frankfurttól száz kilométerre fekvő Babenhausenben pisztollyal fenyegetőzve kerített hatalmába egy segédmotoros vitorlázó repülőgépet, amellyel Frankfurt fölé lopózott - hangzott el a rendőrség esti sajtóértekezletén.
A belvárost és a Majnán át vezető hidakat lezárták, a főpályaudvart kiürítették, számos felhőkarcolót szintén, a metróban és az európai kontinens legforgalmasabb repülőterén leállt a forgalom, a légtérben feltűnt a német hadsereg két vadászgépe. Az akciót Gerhard Schröder kancellárral és Roland Koch hesseni miniszterelnökkel egyeztetve Peter Struck védelmi miniszter irányította.
A repülőtér irányító tornyán keresztül pszichológus bevonásával tartották a kapcsolatot a géprablóval, aki az n-tv televízióban bejátszott interjúban kijelentette: tettével egy amerikai űrhajósnőre, Judith Resnikre kívánta felhívni a figyelmet. Resnik tagja volt az 1986-ban felrobbant Challenger amerikai űrhajó személyzetének. "Tettemmel bálványomat, Judith Resniket szeretném híressé tenni. Több figyelmet érdemel. Ő volt az első zsidó űrhajós, talán ezért nem tisztelik igazán" - közölte a férfi, aki körözésének egy szakaszában azt sem tartotta kizártnak, hogy az Európai Központi Bank épületének vezeti a gépet, ,"de úgy, hogy senkinek se essen baja". A rendőrség kiürítette az épületet és környékét. (MTI)

hvg360 Dobszay János 2025. április. 17. 19:30

Új biciklis forradalom Magyarországon: az e-bringák megnyitották az utat az idősebbek előtt

Sorra dőltek meg az elmúlt években a biciklis rekordok Magyarországon: egyre többen és egyre többet kerekeznek, legyen szó munkába járásról vagy szabadidős programról. Az elektromos bringák terjedésével már az életkor sem (akkora) akadály, ami a kerékpárhasználók korösszetételén is meglátszik. Budapesten egyszerre van „autósüldözés” és elégtelen infrastruktúra, közben az a cél, hogy a következő öt évben robbanásszerűen növekedjen a biciklivel járók aránya.