2002. december. 05. 12:36 hvg.hu Utolsó frissítés: 2004. november. 22. 12:00 non-base

Távozik a honvédség vezérkari főnöke

Fodor Lajos, a Honvéd Vezérkar főnöke 2003. március 1-jével közös megegyezéssel távozik posztjáról - jelentette be Juhász Ferenc honvédelmi miniszter a négypárti egyeztetést követően. Fodor utódáról a jelenleg folyó védelmi felülvizsgálat márciusi befejeződése után döntenek.

Fodor Lajos távozási szándékát azzal indokolta, hogy az utóbbi időszak "világpolitikai és hazai történései már átívelnek az ő katonai pályafutásán", és célszerű lenne erre a posztra egy új vezetőt keresni - írja az Index. Fodor Lajos újságírói kérdésre válaszolva elmondta: 38 éve katona, három éve és hat hónapja a Honvéd Vezérkar főnöke, és úgy ítélte meg, hogy a védelmi felülvizsgálat egy olyan folyamat, amely a harmadik évezred magyar honvédsége alapjának lerakását jelenti. "Ehhez célszerű egy olyan új vezetőt keresni, aki a folyamatot végig fogja vinni" - jelentette ki. Arról egyelőre nincs döntés, hogy március után milyen munkakörben dolgozik tovább a vezérkari főnök, így lapértesülésekkel ellentétben egyelőre arról sem esett szó, hogy Fodor pályáját diplomáciai megbízatással, esetleg nagykövetként folytatná.
A Blikk ugyanakkor úgy értesült, a vezérkari főnök távozása összefüggésben lehet azzal, hogy nemrég egy rádiónyilatkozatban kritizálta a Honvédelmi Minisztérium vezetését: azt mondta, a honvédelmi miniszter "nem is érthet fontos kérdésekhez, hiszen nem katona" - írja az Origo. A megjegyzés a Mistral-rakéták kudarcára vonatkozhatott: a francia légvédelmi rakéták lőgyakorlata után ugyanis a honvédelmi miniszter Fodor tájékoztatása alapján egy madárrajt jelölt meg a sikertelenség okaként, a vezérkari főnök viszont később műszaki problémára gyanakodott.

hvg360 Dobszay János 2025. április. 17. 19:30

Új biciklis forradalom Magyarországon: az e-bringák megnyitották az utat az idősebbek előtt

Sorra dőltek meg az elmúlt években a biciklis rekordok Magyarországon: egyre többen és egyre többet kerekeznek, legyen szó munkába járásról vagy szabadidős programról. Az elektromos bringák terjedésével már az életkor sem (akkora) akadály, ami a kerékpárhasználók korösszetételén is meglátszik. Budapesten egyszerre van „autósüldözés” és elégtelen infrastruktúra, közben az a cél, hogy a következő öt évben robbanásszerűen növekedjen a biciklivel járók aránya.