Napi merítés hvg.hu 2011. november. 21. 21:50

Ön inna bort papírpalackból?

Egy új találmánnyal, a papírpalackkal próbálná zöldebbé tenni a bor útját a fogyasztóhoz a Greenbottle angol cég.

A papírpalack beválni látszik, jövőre például már fel is kerül az Asda szupermarketek polcaira. A kísérleti modell még nem,de az új változat már borosüveget formáz, és a borfogyasztás jelentős részét képező, mindennapi fogyasztásra szánt, "megveszed, megiszod" típusú borokhoz, azaz a folyóborokhoz szándékozik környezetbarát csomagolást biztosítani.

Angliába jelentékeny mennyiségű bor érkezik tartályokban, amit aztán helyben palackoznak, és valamelyik szupermarket címkéjével látnak el. Pontosan ezeket vette célba a feltaláló, Martin Myerscough.

A külső borítás újrahasznosítható, illetve lebomló, komposztálható papír, ami belül egy könnyen elválasztható, vékony műanyag tasakot rejt. Ez tartja frissen a bort, és szintén újrahasznosítható. A papír borospalack nemcsak az üveggel, de a tejes dobozhoz hasonlóan a PET palackkal is versenybe száll, mivel a csomagolás jó része (a külső) mindenképpen elbomlik (és elég gyorsan), még ha nem a szelektív gyűjtőbe, hanem a szeméttelepre kerül is. A kérdés már csak az, hogy a fogyasztó, aki a parafadugótól is nehezen válik meg, hajlandó lesz-e az üvegről is lemondani. Részletek és fotó A művelt alkoholista blogon.

 

hvg360 Tiszóczi Roland 2024. december. 03. 20:00

„Kib*szott okos vagyok!” – így döntötték be Jeffrey Skilling könyvelési trükkjei a világ egyik legnagyobb cégbirodalmát

Az 1985-ben alakult Enron tizenöt év alatt Amerika ötödik legnagyobb vállalatává nőtt százmilliárd dollár feletti forgalommal, a „nyereségességének pedig nincsenek határai, csak ha te állítod fel azokat” – vélték a vezetők. A hihetetlen eredmények kulcsfigurája Jeffrey Skilling – a vállalat egykori tanácsadójából lett vezérigazgató –, aki kreatív pénzügyi ötleteivel a világ egyik legnagyobb vállalati sikerét, majd végül csődjét hozta össze. Nagy csalások című sorozatunk legújabb cikke.