Napi merítés hvg.hu 2010. március. 13. 08:24

Ingyen cipő, mennyei steak és egy regényes élettörténet

Ingyen cipő a rászoruló kisgyerekeknek, egy felejthetetlen steak eredete és Stex Alfréd “regényes élete”. Történetek, melyek sztorizásra, és azon keresztül vásárlásra, fogyasztásra ösztönöznek. Példamesék Emanuel Rosen The Anatomy of Buzz Revisited című, szóbeszédmarketinggel foglalkozó könyvéből az Urbanlegends.hu bolgon.

Az emberek imádnak sztorizni, és ezt a cégek – ha ügyesen kitalálják saját történetüket – forgalmuk növelésére is felhasználhatják.A blogon olvasható egyik történet főszereplője az amerikai Blake Mycoskie, aki pár évvel ezelőtt Argentínába utazott, ahol egyszerre két dolog is hatott rá. Egyrészt felfedezett egy alpargatas nevű helyi cipőt, másrészt az utcán bóklászva rádöbbent, Buenos Aires-ben milyen sok gyerek mászkál még mindig cipő nélkül. E két megfigyelését egybegyúrta, és ez lett üzleti modellje: kicsit megdizájnolja az alpargatasokat, hogy az amerikai piacon luxustermékként árulhassa, egyben ígéretet tesz, hogy minden eladott pár után szállít egy cipőt a rászoruló gyerekeknek. A húzás be is jött, s Mycoskie villámgyorsan menő üzletember lett.

Ha kíváncsi, hogyan segített üzletében a szóbeszédmarketing, illetve más példákat - köztük a lutrizó, tőzsdéző, kártyázó, kockázó, fogadó, kaszinózó Stex Alfréd "regényes" élettörténetét - is szeretne olvasni, kattintson!