Média, kávé, webkettő
Összefoglaló médiabloggerünk múlt heti terméséből.
Tanulj a Slate-től
Amerikában a Slate a legolvasottabb online magazin. Lenne mit tanulniuk az (online) napilapoknak tőlük. Bővebben.
Média 1,5 – Kölcsönös közeledés?
Egyre több a multimédia a hírportálokon – gyakran tűnnek fel weboldalszerű képernyők a nagy hírtévék adásaiban – egyre több hagyományos újságírói eszközt alkalmaznak a hírbloggerek – a „civilektől” kölcsönzött eszközöket integrálnak a „profik” (szerkesztőségi blog, címkézés, RSS) stb. Bővebben.
K + K=kávé +könyv
Eddig az volt a normális, hogy az ember a kávézóban előkapta magával vitt könyvét, és kávézás közben olvasgatott. (A kirakott - nyomtatott - lapokat, a nád olvasókeretet és hasonlókat most kihagynám, más téma.) Az amerikai Startbucks kávézóhálózat boltjaiban nemsokára akár le is töltheted magadnak a megfelelő olvasnivalót. Bővebben.
Web 2.0. symposium
Csodák persze nincsenek: A különféle webkettes "konspirációs csoportok" listáján nagyjából ugyanazok a nevek szerepeltek. A mostani rendezvényen tehát (majdnem) mindenki ott lesz, aki számít, akiről azt hinni, hogy számít (vagy aki azt hiszi magáról, hogy számít.) Bővebben.
Bal oldal – jobb oldal (Hisz-e a Népszabadság a blogokban?)
Mennyire lehet őszinte egy politikus-blogger (vezérigazgató-blogger)? Mikor ütköznek a politikai / üzleti érdekek a közlésvággyal? Mikor válik egy blog az információk visszatartása miatt érdektelenné? Bővebben.
A perfekt híroldal – Mit kíván a Nép?
A WSJ.com szülinapi ajándékként megkérdezte olvasóit (most 10 évesek), milyen WSJ.com –ot képzelnek el 2016-ra. Bővebben.