2005. február. 08. 12:10 MTI Utolsó frissítés: 2005. február. 08. 12:16 Média

Nem ért egyet a Vodafone a GVH 5 milliós bírságával

A Vodafone Magyarország Rt. nem ért egyet a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenytanácsának azon döntésével, amelyben a fogyasztók megtévesztése miatt 5 millió forintra bírságolta a társaságot - közölte a távközlési cég kedden.

A közlemény szerint a Vodafone a "téves következtetésen alapuló" döntést sajnálatosnak tartja, hiszen az nem áll összhangban a cég piaci magatartásával.  A GVH azért marasztalta el Vodafone-t, mert a társaság 2004-ben reklámjainak egy részében a "Vodafone a 2003-as adatok alapján Magyarország legnépszerűbb mobilszolgáltatója" szlogent használta. Ehhez a reklámok többségében azt az információt fűzte, hogy "a Vodafone a 2003-as hivatalos értékesítési adatok alapján Magyarország legnépszerűbb mobilszolgáltatója."

A GVH versenytanácsa egy korábbi közlemény szerint megállapította: a szolgáltató a fogyasztói döntéseket tisztességtelenül befolyásolta, amikor reklámjaiban azt állította, hogy Magyarország legnépszerűbb mobilszolgáltatója. A hivatal szerint ezt az állítást nem támasztották alá az értékesítési adatok: noha 2003-ban nőtt a vállalkozás piaci részesedése, nem a cég rendelkezett a legtöbb ügyféllel, és nem a társaság kötötte a legtöbb szerződést. A bírság összegének megállapításánál a tanács figyelembe vette, hogy az elmúlt időszakban a szolgáltató több esetben megtévesztette a fogyasztókat.

Ezzel szemben a társaság úgy véli, hogy a Nemzeti Hírközlési Hatóság 2003. évre vonatkozó adatai szerint ebben az évben a Vodafone volt az a szolgáltató, amely a legnagyobb nettó előfizetői növekedést mutatta. Tekintettel arra, hogy Vodafone minősítésének alapját reklámjaiban megjelölte, a "legnépszerűbb" jelzőt az előfizetői szerződéskötéseket és lemorzsolódásokat is tartalmazó nyilvános statisztikákban határozta meg, a GVH elmarasztaló álláspontját kifogásolhatónak tartja. A legnépszerűbb jelző ugyanis nemcsak a meglevő előfizetői bázisra, illetve az új előfizetői szerződéskötésekre kell, hogy fókuszáljon, hanem a szolgáltatók ügyfélmegtartó képességre is - tartalmazza a közlemény.

Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.