2005. február. 07. 15:10 hvg.hu Utolsó frissítés: 2005. február. 07. 15:21 Média

A Nike is támogatja Henry rasszizmusellenes kampányát

A francia focisztár kérésére a sportszergyártó csatlakozott a január végén elindított nemzetközi rasszizmusellenes kampányhoz.

A mozgalom szimbóluma egy fekete-fehér karkötő, amely a különböző bőrszínű játékosok közti kapcsolatot jeleníti meg. A kiáltvány szerint a csendes többség ily módon anélkül is kifejezheti ellenérzését a rasszista kiabálókkal szemben, hogy verekedésre kerülne sor. A karszalagot először a február elsejei Arsenal-Manchester angol bajnoki rangadón húzták a karjukra a pályára futó csapat játékosai.

Február 6-án tíz európai országban – Magyarországon még nem, de Ausztriában már igen – kezdték meg a karszalagok árusítását. A nagyobb sportáruházakban, klubshopokban beszerezhető szalagokért cserébe a szurkolóktól egy minimum 2 eurós adományt kérnek. Az adományok a mozgalom központi alapjába kerülnek, a pénzből a pedig rasszizmussal foglalkozó szervezeteket és tanulmányokat finanszíroznának. A befizetett pénz 25 százaléka a karszalagok előállításának költségeit fedezné.

Thierry Henry a tavaly novemberi spanyol-angol barátságos meccsen tapasztalt nézői reakciók, valamint Luis Aragones spanyol szövetségi kapitány rasszista nyilatkozata után döntött a mozgalom elindításáról. Az Arsenal csatárának felhívásához csatlakozott többek között Ronaldinho, Claude Makelele, Rio Ferdinand, Ruud van Nistelrooy, Adriano és Roberto Carlos is.

A mozgalom hatnyelvű honlapja