Kult hvg.hu/MTI 2024. november. 29. 11:35

December 3-án, Szigethalmon búcsúztatják Nemere Istvánt

Az író november 15-én hunyt el Budapesten.

Nemere István írótól, műfordítótól, eszperantistától december 3-án, 13 órakor vesznek végső búcsút Szigethalmon, az Új Temetőben – erről az özvegye, Szentgyörgyi Judit tájékoztatta pénteken az MTI-t. A gyászolókat, rajongókat arra kérik, hogy a búcsúztatásra egy szál virággal érkezzenek.

Nemere István egy héttel 80. születésnapja után, november 15-én hunyt el Budapesten. Hat nappal korábban szívrohamot kapott a születésnapja alkalmából rendezett ünnepséget követően.

A rendkívül termékeny írónak 1974-ben indult alkotói pályafutása során 800 könyve jelent meg. Kezdetben saját nevén publikált, később egyre gyakrabban írt álnéven, néha női néven is.

„Az írás az élet, és az életben sem tartunk szüneteket” – a legtermékenyebb magyar író, akit a szakma nem ismert el írónak

Önmagával versenyezve kényszerült álnevek használatára a múlt héten elhunyt Nemere István, aki utóbb már szabadult volna közel félszáz alteregójától. A legfőbb írói erénynek az akaraterőt tartó szerző hiába döntött mennyiségi és eladási rekordokat, a szakma sosem fogadta be.

Írt ifjúsági könyveket, tudományos-fantasztikus regényeket, krimiket, kaland- és társadalom-lélektani regényeket. 1981-től kezdve egészen haláláig minden évben jelentek meg könyvei. Élete utolsó szakaszában főleg történelmi témájú könyveket publikált.

Utolsó, Az ókori Róma titkai című könyve novemberben jelent meg. Karrierje során mintegy 12 millió példányban keltek el művei, amelyeket számos nyelven adtak ki, köztük perzsául és eszperantóul is. 1982-ben az Európai Science-fiction Szövetség a legjobb író címmel ismerte el. Az 1990-es években kétszer egymás után megválasztották a Nemzetközi PEN Club eszperantó csoportja elnökének.

hvg360 Tiszóczi Roland 2024. december. 09. 12:00

A szemünk előtt zajlik az európai autóipar agóniája, hatalmas leépítések jönnek

A kiadáscsökkentések és átszervezések hatalmas elbocsátási hullámot indítottak az európai autóiparban, amelyet egyszerre több probléma sújt: 2035-re teljesen át kellene állnia az elektromos autók gyártására, miközben visszaesett a kereslet e járművek iránt. A kínai gyártók egyre nagyobb konkurenciát jelentenek Európában, de még ennél is nagyobb baj, hogy a régi nagy autómárkák rohamosan szorulnak ki a kínai piacról.