A szokásosnál is különlegesebb volt az El Clásico.
Mint azt már tudni lehetett, a Barcelona - amelynek egyébként a Spotify a mezszponzora -, ezen a mérkőzésen a Rolling Stones legendás és ikonikus nyelves logójával a mezén lépett pályára a Real Madrid ellen. Az apropó az, hogy a napokban jelent meg a Rolling Stones Hackney Diamonds című új lemeze, a logó ilyetén feltűnése minden bizonnyal az album promóciós kampányának része.
Itt írtunk az albumról:
Ha hattyúdal, akkor fantasztikus búcsú az új Rolling Stones-album
Meghallgattuk a pénteken megjelent Hackney Diamonds című albumot, és csak ámulunk meg bámulunk. De elmeséljük bővebben is.
A híres logót John Pasche angol grafikus alkotta meg 1970-ben. Pasche éppen a Royal College of Art mesterképzését végezte, amikor az együttes menedzsmentje megkereste az intézményt, hogy működjön közre aktuális turnéplakátjuk elkészítésében. Paschének inspirációként Jagger a hindu istennő, a gonosz erők legyőzőjének, Kálinak a képét és az ő kiöltött nyelvét javasolta, végül ennek alapján született meg a ismert szimbólum.
Ami most tehát ott volt a Barcelona mezén. Arra már volt példa, hogy zenekari logó került labdarúgócsapat mezére, de arra, hogy egy ennyire ismert sportmárka és egy ennyire népszerű popkulturális szimbólum találkozzon, még nem.
És ha ez nem lenne elég: a meccsen a díszpályhoban ott ütl a mai Rolling Stones kétharmada, Mick Jagger és Ron Wood.
A mérkőzést végül a Real Madrid nyerte 2-1-re.