Kult hvg.hu 2023. május. 24. 12:47

Marion Cotillard tárgynak érezte magát, amikor egy férfi rendező manipulálta

A színésznő Cannes-ban arról beszélt, hogy pályája során került már olyan helyzetekbe, amikbe nem kellett volna.

Cannes-ban a napokban mutatták be Marion Cotillard új filmjét, amelynek kapcsán a színésznő a Varietynek adott interjút. A beszélgetés témája főleg a Little Girl Blue című életrajzi film volt, ami a rendező, Mona Achache édesanyjának, az író-fotográfus Carole-nak a portréját rajzolja meg. Cotillard az interjú során azt is szóba hozta, hogy egy korábbi munkája során egy férfi rendező manipulálni próbálta őt (az illető kilétét nem fedte fel), és ez akkor nagyon rosszul érintette.

Mint mondja, ő abban a hitben ment bele a közös munkába, hogy az egy együttműködésen alapuló folyamat lesz, de hamar kiderült, hogy mégsem. Úgy érezte magát, mintha egy tárgy lenne, és szívből utálta a helyzetet. Szerinte a rendező azért csinálta ezt, mert úgy gondolta, hogy csak így tud célt érni, nála azonban nem működnek ezek a játszmák, sem szakmai, sem emberi minőségében. Azt ugyanakkor fontosnak tartja, hogy színészként átadja magát nemcsak karakterének és a történetnek, de bizonyos értelemben az alkotónak, rendezőnek is. Ehhez viszont harmóniára van szüksége, amiben a manipuláció nyilván nem segít.

Pár napja a színésznő a #MeToo mozgalomról beszélt Cannes-ban a Deadline tudósítása szerint, ugyancsak a főszereplésével futó film apropóján, az ugyanis részben a szexuális visszaélésekről szól. Mint mondta, támogatja az előrelépést, amit a mozgalom hozott, de szerinte „hosszú út áll még előttünk”. Azt is említette, hogy pályája során került már olyan helyzetekbe, amikbe nem kellett volna, és hogy még mindig vannak, akik kihasználják a fiatalságot, a színészként bennük élő szenvedélyt, valamint hogy függenek a rendezőktől és a producerektől. Ugyanakkor azt is hozzátette, hogy manapság a fiatal színésznők tudják, hogy mondhatnak nemet is, ha olyat kérnek tőlük, amit nem éreznek komfortosnak. Ő ezt nem tudta pályakezdőként, és akkor még egyébként is egészen más idők jártak a filmiparban.

Még több Kultúra a Facebook-oldalunkon, kövessen minket:

hvg360 Ligeti Nagy Tamás 2025. január. 05. 19:30

"Nem csak egy eszköz, hanem ügynök" – Harari elmagyarázza, miért veszélyesebb a mesterséges intelligencia az atombombánál is

Miután az ember lassan beletörődik a múlt megváltoztathatatlanságába, és a jelenben nem igazán érzi jól magát, úgy döntött: a jövőt megtartja magának. Yuval Noah Harari izraeli történész új okoskönyvében az információs hálózatok fejlődését vizsgálva arra jut, lehet, hogy az emberiség történetét Valaki Más írja.