Az amerikaiak tavaly több mint 19 millió évnyi tartalmat streameltek, ez 27 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbi adatokhoz képest – közölte a közönségmérő óriás Nilsen.
Kiderült, hogy a Neflix 2013-ban megkezdett stratégiája – miszerint a streamingplatform saját tartalmak gyártásába kezdtett a Kártyavár (angolul: House of Cards) gyártásával – egyre kifizetődőbb a nézettség szempontjából. Korábban inkább a tévéműsorról lekerült, régi tartalmából licenszelt széles kínálat pörgött jobban.
A Netflixet csak a legsikeresebb saját gyártású sorozata, a Stranger Things miatt több mint 52 milliárd percig nézték Amerikában tavaly. Utoljára a koronavírus miatti lezárások idején tudott ennél hosszabb ideig képernyő előtt tartani embereket egy sorozat ezen a piacon. 2020-ban az Office 57,1 milliárd percnyi megtekintést produkált.
Mivel az utóbbi sorozatnak 192 epizódja volt elérhető a rekord idején, a Stranger Thingsnek pedig mindössze 34 része készült el eddig, valószínűsíthető, hogy sokkal több egyedi felhasználóhoz ért el a streaming szolgáltató ezzel a saját tartalmával, mint a korábbi rekorderrel.
Az eredeti műsorok toplistáján és a licenszelt tartalmakat is számító rangsorban is a Netflix dominál, az előbbin 15-ből 13 helyet szerzett meg, az utóbbin 12 címmel szerepel.