Pedig látszólag nem csináltak mást, csak közöltek pár idézetet, milyen fantasztikusan jó is az egyik sorozat.
Látszólag teljesen hétköznapi hirdetés jelent meg a minap a világ legnagyobb presztízsű lapjában, a New York Timesban: egy egész oldalas hirdette a George & Tammy című sorozatot, ahogy az már lenni szokott, a plakáton idézve néhány magasztaló kritikát is. Az idézetek szerint a sorozat „mestermű”, „fantasztikusak az alakítások”, sőt egyenesen „az év legjobb sorozata”. Csakhogy ilyen kritikák egyáltalán nem jelentek meg a George & Tammyről – írja a Deadline, amely részben azért is vette észre a blamázst, mert egy hamis Deadline-idézet is szerepel a plakáton.
Ez egy elég muris eset: a NY Times véletlenül placeholder kritikaidézetekkel jelentette meg a George & Tammy hirdetését - balra a kamu, jobbra a valódi hirdetés. pic.twitter.com/11pfrf49JG
— winnie.sorozatjunkie (@sorozatjunkie) December 12, 2022
Ugyanakkor azért nem arról van szó, hogy a sorozat gyártója, a Showtime annyira erkölcstelen lenne, hogy szándékosan kritikákat hamisít, „csak” egy nagyon ügyetlen technikai hibáról: a gyártó egyfajta sablonként elküldött egy korai plakátvázlatot a New York Timesnak, hogy segítsék a tördelést, de ezen – elég buta módon – nem olyasmik szerepeltek, mint hogy „itt majd egy idézet lesz” vagy „lorem ipsum”, hanem kitalált dicséretek. Amelyek annyira hitelesnek tűntek, hogy valahogy át is csúsztak a rendszeren.
A lap aztán újra közzétette a plakátot, ezúttal már valós idézetekkel és egy bocsánatkéréssel, amiért korábban rossz reklámot nyomtattak ki. A dolog iróniája, hogy még csak szükség sem lett volna a „hamisításra”, mert a Michael Shannon és Jessica Chastain főszereplésével forgatott, George Jones és Tammy Wynette countryzenészek életéről szóló sorozat a valóságban is elég pozitív kritikákat kapott.