Kult hvg.hu 2019. augusztus. 17. 20:05

Magyar siker a locarnói filmfesztiválon

Szabó Réka dokumentumfilmjét díjazta a szakmai zsűri.

Szabó Réka dokumentumfilmje nyerte locarnói fesztivál Kritikusok Hete programjának nagydíját – közölte a Magyar Nemzeti Filmalap. A létezés eufóriája a Tünet Együttes 2015-ben bemutatott előadásának próbafolyamatát dolgozza fel. Az elismerést az egészestés film rendezője személyesen vette át szombaton Locarnóban.

Az idén 30. jubileumát ünneplő seregszemle hét innovatív dokumentumfilmet mutatott be, a nemzetközi zsűri ezek közül választotta ki Szabó Réka A létezés eufóriája című alkotását. A Tünet Együttes és a László Sára és Gerő Marcell vezette Campfilm koprodukciójában készült filmet a szarajevói fesztivál is műsorra tűzi a versenyprogramjába, és az ELF Pictures forgalmazó szeptember 12-én bemutatja a magyar mozikban.

A Tünet Együttes Szabó Réka rendezésében 2015-ben mutatta be a Sóvirág című előadást a Vígszínház Házi Színpadán, a 90 éves Fahidi Éva, és a fiatal táncosnő, Cuhorka Emese főszereplésével. Az előadás azóta is repertoáron van, sőt Bécsben, Szabadkán és Berlinben is játszották.

„Bár ellentmondott a józan észnek, felkértem a 90 éves holokauszt túlélő Fahidi Évát, hogy szeretnék vele egy táncszínházi előadást csinálni. Azt akartam, hogy mindenki lássa őt. Egy duettet képzeltem Emesével, a nála közel 60 évvel fiatalabb táncosnővel. Életem legmeghatározóbb próbafolyamata volt – ezen keresztül szól ez a film a XX. századi történelemről, veszteségekről, a tánc erejéről, az öregedő testről, a szerelemről, egy 60 éven átívelő különleges kapcsolatról, és az élet elfelejtett értékéről.” – vallja Szabó Réka, az színházi előadás és a film rendezője.

(MNA)

Élet+Stílus Galicza Dorina 2024. december. 28. 20:00

Elillant történelem és babonamentes tűzvédelem – megnéztük a felújított Notre Dame-ot

Párizs székesegyháza fényesebben ragyog, mint valaha, de az évszázadok alatt felhalmozódott kosszal együtt mintha a történelmét is lemosták volna róla. Bár a felújítás még nem ért véget, ha a belső tér már nem változik, akkor az évtizedek múlva sebtében idelátogató turista azt se fogja tudni, mi történt az elmúlt öt évben a templom körül.