Ismét listába szedték azokat az oktatási intézményeket, ahol az átlagosnál nagyobb mértékben fejlődnek a diákok képességei.
Bár az Oktatási Hivatal 2015 óta igen gyakran közli azoknak az intézményeknek a listáját, ahol a kompetenciamérés eredményei alapján az átlagosnál nagyobb a pedagógiai munka fejlesztő hatása, a márciusi eredmények még nem volt böngészhetők – eddig.
Az Eduline beszámolója szerint a friss listán budapesti és vidéki, nagyobb és kisebb települések iskolái, állami, egyházi intézmények és egyetemi gyakorlóiskolák is szerepelnek. Köztük például az ELTE Gyertyánffy István Gyakorló Általános Iskolája, a Debreceni Egyetem Kossuth Lajos Gyakorló Gimnáziuma és Általános Iskolája, a PTE Gyakorló Általános Iskola, Gimnázium és Szakgimnázium Általános Iskolája, a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Gyakorló Általános és Alapfokú Művészeti Iskolája.

Az oktatási portál témával foglalkozó cikke szerint ezek azok az intézmények, amelyek jobb eredményeket érnek el a diákokkal, mint az a gyerekek korábbi eredményei és szociális hátterük alapján várható lenne.
A hatodikosok, nyolcadikosok és tizedikesek minden év májusában kitöltik a szövegértési és matematikai kompetenciáikat tesztelő feladatsort, abból pedig nemcsak az derül ki, hogy a diák meg tudja-e oldani a különböző matekpéldákat, azt is meg lehet nézni, hogy például egy nyolcadikos kompetenciái mennyit fejlődtek hatodikos kora óta.
További részletek az Eduline cikkében.