A velencei elismerés után a torontói fesztivál legrangosabb díját is elhozta a Three Billboards Outside Ebbing, Missouri.
Bár kívülről nézve minden adott lenne az In Bruges rendezője, Martin McDonagh új filmjének Oscar-sikeréhez, a Three Billboards Outside Ebbing, Missouri ugyanolyan nyers stílusú, mint az ír filmes korábbi munkái, amit nem mindig díjaz az Akadémia.
De azután, hogy a Velencei Filmfesztiválon a legjobb forgatókönyv díját érdemelte ki a film, most egy újabb rangos fesztiválon aratott sikert: a Torontói Nemzetközi Filmfesztiválon nincs versenyfilmes zsűri, ezért a Three Billboards által begyűjtött közönségdíj egyfajta fődíjnak is számít.
Ebben az évtizedben már olyanok nyertek közönségdíjat Torontóban, mint A király beszéde, a Napos oldal, a 12 év rabszolgaság, A szoba vagy a Kaliforniai álom – és ha közülük csak ketten is jutottak el az Oscar-fődíjig, azért mindegyik film több kategóriában is versenyzett a szobrocskákért.
Az egy édesanya gyászáról, az amerikai rendőri erőszakról és sok más fontos témáról is szóló Three Billboards leginkább az eredeti forgatókönyv, a női főszereplő (Frances McDormand) és a férfi mellékszereplő (Sam Rockwell) kategóriákban számíthat majd a legnagyobb esélyesnek.
Mi lesz abból, ha az In Bruges-t összeadjuk a Fargóval? Igen, egy remekmű születik
Láttuk már Frances McDormandet erős és önálló nőként, Woody Harrelsont szabadszájú rendőrként, de ennyire penge forgatókönyvet már rég kaptak a kezükbe. A két színész, és Martin McDonagh rajongói is örülhetnek: mindhármukról sokat fogunk hallani a díjátadókon, mert a Three Billboards Outside Ebbing, Missouriben mindannyian a legjobbjukat nyújtják.
Kultúra – frissen, első kézből. Kövesse a HVG Kult Facebook-oldalát!