Kult hvg.hu 2017. május. 16. 14:45

Forradalmasíthatja a zeneipart a francia sztárzenekar

A CD-t, pólót, és mindenféle zenekari relikviákat, illetve mütyürkéket árusító pultokat is utolérheti az automatizáció. A zenebiznisz átalakulása folyamatban.

Amióta a klasszikus lemezipar már nem úgy néz ki, mint húsz, vagy akár tíz évvel ezelőtt, szinte már közhelynek számít, hogy az előadók és zenekarok – és a 360 fokos modellben utazó kiadók/menedzsmentek – legkomolyabb bevételi forrásait a turnék és a turnékon árusított ajándéktárgyak, azaz merchandise-termékek jelentik.

Ezeket a cuccokat, pólókat és bögréket, lemezeket, sapkákat és mindenféle egyéb mütyüröket általában a zenekarral utazó személyzet, vagy a koncerthelyszínen bérelt munkaerő árusítja a fellépések helyszínén – legyen szó kis klubról, nagy sportcsarnokról, esetleg stadionról vagy fesztiválról.

Ebbe a rendszerbe hozhat újdonságot a Ti Amo című új nagylemezével jelentkező francia Phoenix együttes, mely koncertkörútjára merchandise-automatát fejlesztett ki, amit turnéjuk nyitó állomásán, Miamiban már be is mutattak a közönségnek.

Így néz ki a szerkezet működés közben:

TONIGHT IN MIAMI AND WITH US ON TOUR: THE PHOENIX VENDING MACHINE. #supermercatophoenix

Phoenix (@wearephoenix) által megosztott bejegyzés,

Ez pedig a Phoenix új lemezének előzetes dala:

Vállalkozás Gyükeri Mercédesz, Rácz Gergő 2024. december. 29. 17:30

Ahol a rizs az isten és perui a spárga: a Nobuban jártunk

Lehet variálni egy felső polcos étteremlánc menüsorában, vagy az főben járó vétek? Honnét tudja egy ázsiai kulináriát szolgáló étterem beszerezni az alapanyagait Budapesten, és hogy lesz a megoldás végül Spanyolország? Ezekről és sok másról faggattuk a Nobu Budapest séfjét, Schreiner Gábort, közben azt is megkérdeztük, hogy a halak filézése közben milyen gyakran vágja meg a kezét.