Lassan kiürítik a közlekedési múzeum bontás előtt álló épületét. Újabb vasúti ritkaságokat tettek trélerre szerdán, ezeket is raktárba viszik.
A közlekedési múzeum bezárása óta egymás után szállítják el az épület körül valamint a bent elhelyezett muzeális járműveket. Először a kismozdonyt vitték tavaly augusztusban Gyál-Felső vasútállomásra, a Nohab-torzó Tapolcára került, elvitték a Vagont is, valamint a nagygőzöst, a bent kiállított öreg villamosokat és a tetőn lévő repülőt.
Szerdán két vasúti kocsit vittek műtárgyraktárba a múzeumból. Ugyanazt a kibontott részt használták a járművek kihúzásához, mint amin keresztül hétfőn a Déli Vasút gőzmozdonyát és szerkocsiját is kivitték. A műveletet muzeológusok és műtárgyvédelmi szakemberek felügyelték.
A MÁV 109-es pályaszámú bizottsági kocsiját, majd a Mohács-Pécsi Vasút 21-es pályaszámú személykocsija került trélerre szerdán.
Előbbit 1884-ben építették, és eredetileg Ferenc József és Erzsébet királyné udvari szerelvényének kíséreti kocsija volt, vagyis az uralkodói pár személyzete használta. Később a MÁV átalakította bizottsági kocsivá protokolláris feladatokra. A kéttengelyes kocsi oldalfolyosóiról egy szolgálati helyiség, egyszemélyes hálófülke, mosdó, kétszemélyes hálófülke, majd egyik étkező nyílik.
A Mohács-Pécsi Vasút 21. kéttengelyes személykocsiját 1887-ben gyártották a Ganznál. A második világháborúban sokáig elveszettnek hitt járműre az 1960-as évek végén bukkantak Kurd község vasútállomásán, meglehetősen rossz állapotban. A favázas kocsit a Közlekedési Múzeum munkatársai újították fel annak idején – írják a múzeum Facebook-oldalán.
A szerdai szállítás a hírek szerint a tervek szerint ment. Korábban a Városligetért jövőjéért aggódó ligetvédők megakadályozták az épület mellett elhelyezett hajókerék és a tetőn lévő repülő elmozdítását, de múlt héten végül a repülőt is raktárba vitték.
Fotók: elvitték a repülőt a Közlekedési Múzeum tetejérőlA bontásra váró múzeumnál többször is történt atrocitás az oda rendelt biztonsági őrök és a ligetvédők között. Az épületet a tervek szerint teljesen lebontják, és a helyén újra felépítik az eredeti múzeumot, amelynek egy része a második világháborúban megsemmisült. Interaktív, modern kiállítást ígérnek a látogatóknak, valamint azt, hogy kint nagyobb lesz a zöldfelület.