A közmédia komolyzenei tehetségkutatóját nemzetközi szinten vehetik majd át, Kínában és Japánban, illetve az Egyesült Államokban is komolyan érdeklődnek a műsor iránt.
Nemzetközi piacra kerül a Virtuózok, a közmédia komolyzenei tehetségkutatójának műsorformátuma. A műsor készítői az Amerikai Zenei Díjakat (AMAs) kezelő Dick Clark Productions céggel írtak alá megállapodást a népszerű tehetségkutató formátumának nemzetközi licenszeléséről az AP hírügynökség beszámolója szerint.
Az AP híre alapján az ABC News azt írja, Kínában és Japánban komolyan érdeklődnek a műsor átvétele iránt, de az amerikai csatornákkal is tárgyalnak egy szerződésről.
"Úgy hisszük, hogy az amerikaival akár egy időben indulhat műsor az említett területek egyikén" - mondta Mark Rafalowski, a DCP alelnöke, hozzátéve, hogy nagyon kevés dolog van a sporton kívül, amely több korosztályt is képes megszólítani, ám a fiatalok versengése - különösen zenei témában - kétségtelenül egyike ezeknek.
Peller Mariann, a tehetségkutató licenctulajdonosa az MTI-nek elmondta, hogy már a kezdetekkor felmerült az ötlet, hogy a műsor nemzetközi piacra kerüljön. Egyrészt, mert óriási siker Magyarországon, másrészt fontos számukra, hogy más országokban is képernyőre kerüljenek olyan műsorok, amelyek a mögöttes teljesítményre épülnek. A Virtuózokban azt díjazzák, amit a gyerekek elértek, hiszen évek óta zenét tanulnak, naponta több órát gyakorolnak.
Magyarországon április 15-től péntek esténként láthatja a közönség a gyerekek és fiatalok részvételével zajló klasszikus zenei tehetségkutató új évadát a Duna tévécsatornán.
Korábbi írásainkat a műsorról itt és itt olvashatják.