Csak megvásárolni lehet a ma megjelenő 25 című új albumot.
Eddig is sutyorogtak róla a zeneiparban, most azonban már biztos: a ma megjelenő új Adele-lemez, mely az elmúlt évek legnagyobb kommerciális sikere lehet, nem lesz elérhető a Spotify-on és az Apple Musicon, jelenti a The Times.
A stream a modern zeneipar legdinamikusabban fejlődő szolgáltatása, ám mégis sok vitára adott okot az elmúlt években, részben azért, mert egyfelől a művészek keveslik a szolgáltatás nyomán számukra kifizetett jogdíjakat, másfelől úgy érzik, hogy nem gyakorolhatnak megfelelő kontroll zenéjük prezentációja felett vagy, hogy jelenlétük a streaming szolgáltatásban devalválja alkotásaik értékét.
Legutóbb Taylor Swift vívott többmenetes csörtét az induló Apple Music-kal (melynek saját bevallása szerint e pillanatban 6.5 millió fizető júzere van), de korábban a Spotify-ról is letiltatta lemezeit (végül a hvg.hu által tavaly az év lemezei közé beválogatott csúcslemeze, az 1989 mégis visszakerült oda). Egy másik szupersztár, Beyoncé 2013 végén kiadott cím nélküli lemezét egy évig visszatartotta a jelenleg 75 millió hallgatóval, azon belül 20 millió fizető felhasználóval rendelkező Spotify-ról, ahogy egyébként Adele is előző sorlemezét, a 2011-ben 21 című albumot.
Zeneipari szakemberek azt várják, hogy az új Adele-lemezből megjelenése hetében 2,5 millió példány fogyhat az Egyesült Államokban (ilyen adatokat legutóbb 15 éve, 2000-ben az ’N Sync No Strings Attached című albuma produkált).
Adele új albumát a Hello című kislemezdallal kezdte beharangozni, azt három napja követte az élőben felvett When We Were Young, s ugyanazon a napon egy újabb szám, a Water Under The Bridge – melyet az énekesnő a New York-i Radio City Music Hallban adott elő – is kiszivárgott.