Félreértik, perelni akarják őket, egyesek tartanak tőlük: úgy tűnik, a Bëlga szellemisége majdnem két évtizedes munkásságuk után sem egyértelmű mindenkinek. Hamarosan új lemezük jelenik meg, amely a megszokott stíluskavalkád helyett színtiszta diszkó lesz Wahorn András vendégszereplésével. Interjúnkból kiderül, melyik számuknak kellene még valósággá válnia a jövőben, és kiderül az is, miért lett gyerekkoncert az egyik fellépésükből. Azt, hogy honnan a nevük, nem kérdeztük.
hvg.hu: A napokban kezembe akadt egy az Artisjus felépítését ábrázoló, elég bonyolult grafika, és egyből eszembe jutott a szervezet működését megörökítő számotok. Azóta milyen a viszonyotok az Artisjussal?
Bauxit: Volt annak a számnak utótörténete. Az Artisjus összeterelte az ügyvédeit, hogy mit lépjenek, röhögjenek vagy pereljenek minket. De aztán kiderült, nem lehet minket perelni, mert nem hangzott el egyetlen negatív állítás sem a számban.
Még5Milliárd: Azóta biztos sokkal jobban figyelnek ránk. De vallom, hogy az Artisjus az egyik legjobb számunk. Mind a zene, mind a szöveg. Először amúgy azt terveztük, hogy trash metálban adjuk elő, de rájöttünk, hogy egy vállalati himnusz sokkal jobb lenne.
hvg.hu: Új lemezetek jelenik meg novemberben. Ismét különleges módon jelentetitek meg az albumot (korábban volt már Tesco-polcokon, pendrive-on, vagy újságmellékletben is Bëlga-kiadvány – a szerk.)?
Még5Milliárd: Lemezünk így, mint ahogy most tervezzük, még nem jelent meg. A fő szempontunk mindig is az volt, hogy minél több helyre eljusson az albumunk, de be kell látni, az utóbbi öt-hat évben egyre kevesebb lemez fogy. Nyilván ezt látva már nekünk sem annyira fontos, hogy mindenhol ott legyen a CD.
A kiadónknak viszont eléggé bejött, hogy a Gangxsta Tribute-lemezt a Mol-kutaknál árusították. Kiderült, hogy benzinkúton veszik a legtöbb CD-t ma Magyarországon.
Bauxit: Ebben mondjuk az is benne lehet, hogy elég baráti, 990 forint az ára. Ha a tankolásra otthagysz több ezret, akkor már simán belefér egy CD egy ezresért is.
Tokyo: Sokáig vezette is a listát a Gangxsta Tribute több ezer eladott példánnyal. Ha megnézed a Mahasz-listát, akkor látszik, hogy tavasszal jelent meg, de még mindig ott van a második helyen.
hvg.hu: Lesz átfogó koncepciója az új lemeznek?
Bauxit: Egy bulis, diszkós albumot céloztunk meg. Úgy éreztük, erre van most szükség. Meg kellett haladnunk magunkat is, hiszen a diszkózene eddig nem volt igazán jellemző ránk. Éneklésben pedig nem tudunk egy bizonyos szintet meglépni, ezért kértünk fel vendégénekeseket több számhoz is.
Még5Milliárd: Nagyon fontos volt, hogy olyat csináljunk, amit eddig még nem. Azt éreztük, hogy nagyon megy most ez a bulizz-partizz vonal, szinte már kötelező jelleggel. Korábban például a 30Y meg Kispál-féle stílus volt a nagyon menő, most viszont a csapból is az folyik, hogy bulizni kell, ha beledöglesz, akkor is.
hvg.hu: Kik lesznek a közreműködők a lemezen?
Bauxit: Több régi nagy női előadót is megkerestünk, de nem jött össze a közreműködés, viszont Wahorn Andrással meg nagyon is összejött, vele óriási élmény volt a közös munka.
Még5Milliárd: A Kerekes Banddel is készül közös számunk, de az még nem lesz rajta ezen az albumon. Velük amúgy sem olyan egyszerű összehozni, hiszen egyrészt hangszeres zenekarról van szó, másrészt Egerben élnek, és ez sem gyorsította fel a közös munkát. Nem tudtunk összeülni, hanem küldözgettük egymásnak az ötleteket.
hvg.hu: Hogyan került Wahorn András a képbe?
Bauxit: Volt pont egy hvg-s interjú, ahol azt nyilatkozta, hogy a Bëlga viszi tovább azt a szellemiséget, amit a Bizottság képviselt. Titusz már beszélt vele korábban is az együttműködésről, de az interjú miatt jutott újra eszünkbe, hogy meg kellene keresni. Felhívtuk, lementünk hozzá Mezőszemerére és működött.
A Disco!-lemez beharangozó dala, az Egyszer fent:
Tokyo: Elképesztően képben van még mindig zeneileg, és technikailag is. Annyira jó élmény volt, hogy még egy önálló, közös lemezt is készítünk vele. A mostani lemezre pedig egy meglepően populáris dolgot alkottunk.
Még5Milliárd: Személyesen már találkoztunk vele korábban is egy Bada Dada-kiállítás megnyitóján. De akkor ő még a saját bevallása szerint nem szerette a Bëlgát. Akkor még nem tetszett neki, hogy sokat káromkodunk.
Bauxit: Akkor változott meg a véleménye, amikor leköltözött vidékre. Rájött, hogy ha ott két ember fel akar emelni egy nagyon nehéz farönköt, akkor azt csak a legritkább esetben tudják káromkodás nélkül megtenni. Hogy a munka úgy indul, hogy húbazmeg, nna, a kurvaéletbe.
hvg.hu: Korábban Bada Dada Tibor is feltűnt már a számaitokban (pl.: Precíz; Gomba hölgy), most Wahornnal dolgoztatok együtt. Ennyire meghatározó számotokra a nyolcvanas évek underground közege?
Tokyo: Akkor voltunk fiatalok, akkor kezdtünk el zenék után menni, biztos ez is benne van ebben.
Még5Milliárd: Azért hozzáteszem, nekem például a Bizottságon és Dadán kívül más nem tetszik abból a korszakból.
hvg.hu: Akkor inkább a hozzáállásuk áll közel hozzátok?
Bauxit: Igen, ez a határbontogatós, tabudöntögetős attitűd abszolút tetszik.
Még5Milliárd: Az példaértékű nekünk is, hogy soha nem akarták azt csinálni, amit mindenki más csinált körülöttük a könnyűzenében.
hvg.hu: Ha már közreműködőkről beszélünk, azt el tudnátok képzelni, hogy Tituszon kívül más készítsen zenei alapot nektek?
Tokyo: Eddig is voltak számaink, amikhez nem Titusz csinálta a zenét. Próbálkoztunk másokkal is, de a végén mindig kiderül, hogy a Tituszé a legbëlgásabb. Ha leraksz elénk öt számot, akkor anélkül, hogy tudnánk, melyiket ki csinálta, szinte biztos, hogy a Tituszé passzolna a legjobban az elképzeléseinkhez. Általában azt érezzük, hogy valami hiányzik más zenéiből, ami a Tituszéban megvan. A többiek valahogy túl szabályosak, túl normálisak nekünk.
Bauxit: Titusz olyan DJ, aki ismeri az összes műfajt. Ő még egy egészen más közegben kezdett el DJ-zni. Akkor kezdett el zenélni, amikor először szólalt meg house vagy breakbeat az esztergomi Molotov klubban. Amikor ezek a stílusok konkrétan megérkeztek Magyarországra.
Még5Milliárd: Neki van a legnagyobb hülyezene-gyűjteménye egész Közép-Európában. Egész máshogy közelíti meg amúgy is a zenegyűjtést, mint az átlag. Nem új slágereket, hanem régi gyöngyszemeket keres.
hvg.hu Nem tudom már, ki kezdte el Coelho-hiphopnak becézni a mostanában népszerű közhelyrapet, de talán egy Lovasi-nyilatkozat indította be ezt a vitát. Miért erősödött fel ez a vonulat szerintetek ennyire?
Tokyo: Amikor mi indultunk, nem is létezett ilyen stílus. Volt a populáris Animal Cannibals-féle vonal, meg a gengszterkedés a Kartelltől.
Bauxit: Amikor indultunk, már főleg az undergroundban az Akkezdet Phiai, Bobakrome, a Hősök, vagy az IMMC volt a nagy szám, de senki sem írt ilyen közhelyes szövegeket.
Még5Milliárd: Mostanában lett divat, amiről beszélsz. Ebben az is benne van, hogy iszonyatosan menő lett a slam poetry, és hogy költészetnek adják el a hiphop-számokat. Hogyha lefejtjük ezeket a bravúros rímpárokat a zenéről, akkor bizony értelmezhetetlen, vagy teljesen érdektelen, unalmas a szövegek nagy része.
Tokyo: Ez olyan amúgy, mint amikor csak öncélú gitárszóló van egy számban.
Még5Milliárd: Meg a gyengébb free-jazz. Csak azt hallod, hogy hú, de ügyesen játszik valaki, de hogy mit akar üzenni ezen kívül, azt már nehéz megállapítani.
Bauxit: Olvasni nagyon durva ezeket a szövegeket, totális képzavarokat találsz. Szerintem ez a műfaj remek nyelvjátékgyakorlat és szórakoztató tud lenni, de az egész valamiért túl van tapsolva. Túlzás költészetként ünnepelni ezt a vonulatot. Vagy az is lehet, hogy tömegek értelmezik félre a költészetet? Talán mert Jeszenyin vagy József Attila nem jön szembe YouTube-videón?
hvg.hu: Mi okozta ezt? Például a Hősök korábban nem ilyen szövegeket írt. Ennyit tesz a népszerűség?
Még5Milliárd: Elkezdte az ilyen zenekarok klipjeit játszani a VIVA, és pont ekkor ért el mindenhova a szélessávú internet, és vele a YouTube is. Szerintem a véletlenek összjátéka a jelenség, de Bauxitnak van egy elmélete erre.
Bauxit: Nekem az a teóriám, hogy amikor egy korosztály felső tagozatos korában elkezdett zenék után menni, akkor történt egy fontos váltás abban, hogy honnan, milyen csatornákon jön a zene. Addigra pont átlépett egy küszöböt a facebookozás és a YouTube-ozás, meg az összes közösségi oldal, és ezeken a helyeken a hiphop jött szembe. Mint például a Children of Distance (a banda tagjai Sub Bass Monster fórumán ismerték meg egymást – a szerk.). Egy generációnak egész egyszerűen ez kattant be pont, amikor keresett magának valami újat.
Azért gondolom ezt, mert a hiphop Magyarországon akár tíz évvel ezelőtt is berobbanhatott volna. De nem így történt, hanem alig pár éve számít igazán mainstreamnek a műfaj. A Hősök és a többi már létező banda tíz-tizenöt évet vártak erre a figyelemre.
Még5Milliárd: A Punnany is több mint tíz éve létezik. Nem lehet, hogy előtte csak szart írtak. Feleségem jegyezte meg amúgy erről, hogy ezek a bandák remekül működnének reklámszövegíróként, mert ott Geszti óta nagyon jól mennek a szójátékok.
hvg.hu Titeket kértek fel reklámszöveg írására?
Tokyo: Még az ős-Bëlgás időkben dolgoztunk reklámszövegeken, de azt teljesen elkülönítettük a színpadi szerepünktől.
hvg.hu: Volt konfliktusotok a hétköznapokban abból, hogy élesen külön választjátok a civil énetek a bëlgás szereptől?
Bauxit: Nem igazán ismernek fel civilben. Ha felismernek, akkor meg nagyon szélsőségesek a reakciók. Vannak a nagy bratyizások, van, aki kiakad, hogy nem is vagyunk olyan abnormálisak, mint a színpadon, van, aki tart tőlünk, hogy biztos leharapjuk a fejét. Ha ezeken túlesünk, akkor talán rendes beszélgetés is lesz a dologból, de odáig az előbbi okok miatt kevés emberrel jutunk (nevet).
Még5Milliárd: Azt ilyenkor okvetlenül meg kell hallgatni, hogy ő mikor találkozott a Bëlgával, melyik a legjobb lemez stb.
Tokyo: Az jellemző például, hogy Sopronban léptünk fel, koncert után az öltöző ablakában álltam, és odakiabálták nekünk, hogy milyen szar arcok vagyunk, bezzeg a Quimby szendvicsezés előtt (!) fogadta a rajongókat. Elvárások mindig vannak, pedig mi csak megpihenni akarunk a másfél óra gimnasztika után.
hvg.hu: Azért hallottatok az ilyen első Bëlga-élmények közül olyat, ami emlékezetes volt?
Még5Milliárd: Nekem a Pepszi, a turnémenedzserünk sztorija a kedvencem. Ő azt mesélte, hogy a faterjával nézte a 2000-es Pepsi Sztárcsinálót, ahol mi is felléptünk. Megjelentünk öltönyben, lenyomtuk az Ovit és az apuka a produkció háromnegyedénél ránézett Pepszire, és komoly arccal csak annyit kérdezett: te ezt elhiszed?
Amúgy ezen a Pepsi sztárcsinálón csodálatos gyöngyszemek voltak. Volt, akitől még szövegrészletet is nyúltam. A Megbabonáz, megzaboláz sort (Sok pénz kőne) például biztosan az egyik fellépőtől loptam.
hvg.hu: Most elindulnátok egy tehetségkutatón? Például a Ki Mit Tube-on?
Bauxit: Oda pont felkértek zsűrinek, de visszautasítottam.
hvg.hu: Miért?
Bauxit: Nekem az már túl direkt, nem tudnám megoldani a feladatot, hogy egy az egyben megítéljek mást. Meg én egyedül nem vagyok a Bëlga, amit meg civilben gondolok, arra nem biztos, hogy bárki kíváncsi.
Tokyo: Nekem amúgy sem jön be ez a fajta zsűrizés, hogy elmondom valamiről, hogy az mekkora szar, vagy jó. Egymás között, szakmailag bármikor elmondom, de így nyilvánosan-hivatalosan például Tokyonak semmiről sincs véleménye, bármi elfér.
Bauxit: Annak a típusú zsűrizésnek, amit anno a Bakáts képviselt a Megasztárban, van értelme, tök jó volt, hogy egy ilyen figura véleménye megjelent a bulvárban is.
Még5Milliárd: El kell fogadni, hogy ez egy szakma, van, aki nagyon jól elő tudja adni a véleményét. Mi nem tanultuk ezt, nem is vagyunk jók benne, ezért nem erőltetjük.
hvg.hu: De ha most lennétek kezdő zenekar, megpróbálnátok egy ilyen típusú videós tehetségkutatót?
Tokyo: Biztosan indulnánk, csak sokkal durvább dolgokkal, mint a mai fiatalok.
Még5Milliárd: Biztosan megpróbálnánk. Mi a Pepsi Sztárcsinálóra is csak poénból neveztünk.
Bauxit: Az akkori barátnőm olvasta az újságban a hirdetést, és gyorsan leadtuk a jelentkezést.
Még5Milliárd: Lemezkiadás volt a fődíj, mi meg akkor már szerettünk volna kiadni egy albumot.
De nagyon kilógtunk a mezőnyből, mert rajtunk kívül mindenki nagyon ráfeszült az egészre. Úgy éreztük magunkat, mint elefánt a porcelánboltban.
Bauxit: Leutaztunk Miskolcra, az elődöntőre, ahova egész családok jöttek el, mert korábban az a hír járta, hogy délután fellép majd itt a Fekete Vonat, ingyenbulin. Elég dühösek voltak, amikor kiderült, hogy itt csak a Sztárcsináló nevezői lesznek, lett is balhé, még a rendőrségnek is közbe kellett avatkoznia.
Még5Milliárd: Előadtuk a Külföldit, és kb. hatszáz ember vigyázban, döbbent arccal nézett minket. Teljesen lefagytak. De például arra nagyon kíváncsi lennék, hogy a Nemzeti Hip-Hopot ma hogyan fogadnák.
hvg.hu: Ha már szóba került a Nemzeti Hip-Hop, volt olyan számotok azóta, amit mindkét politikai oldal a magáénak érzett?
Bauxit: Az egész politikus-lemez, az Arany ilyen volt.
Még5Milliárd: Azt mondták, hogy ááá, ez tuti nem rólam szól, hanem a másik oldalról. Azt is megkaptam, hogy rosszul mondtam azt, hogy „MC 20-százalék-mindenből-és-mehet”, mert az igazából „MC 25-százalék-mindenből-és-mehet”, sőt hallottam hetven, nyolcvan százalékot is.
hvg.hu Amikor Kukorelly idézett tőletek az Országházi divatokban, arra büszkék voltatok?
Tokyo: Mondjuk, ha a Viktor idézne minket, annak jobban örülnék. De amúgy hidegen hagy, hogy ki mit kezd a szövegeinkkel.
Még5Milliárd: Én örültem neki, hogy Kukorelly tőlünk idézett, ő érti, mit csinálunk.
Bauxit: Azt például tudjuk, hogy amikor az LMP először jutott a Parlamentbe, akkor az egész politikus lemez lement a választási bulin.
Tokyo: A Bóvli című számunk is ment tüntetéseken, de az is nagyon kétértelműen sült el.
Bauxit: Orbán-ellenes számként értelmezték, miközben én azt a szöveget pont úgy írtam, hogy basszák meg a minősítők, minősítsük le mi például Amerikát valamiért. Annyira elegem volt ebből, hogy a nagy országok a kicsiket bántják. De hát ez az üzenet is félrement.
Még5Milliárd: Nincs annyira egyértelmű számunk, amit bárki is a zászlajára tűzhetne.
Bauxit: Magyarországon egyetlen helyen van szoros kapcsolat zene és politika között: ez a Jobbik és a nemzeti rock. Ugyanaz a közösség, ugyanaz a szimbolika.
hvg.hu: Amikor közéletről írtok szöveget, azt terápiás jelleggel teszitek?
Bauxit: Van egy feszültséglevezető hatása ezeknek a számoknak, az biztos. Az Egy-két-há például biztosan ilyen. Mint ahogy a metálzenéről is kimutatták, hogy tökéletesen alkalmas a felesleges agresszió levezetésére.
Még5Milliárd: Az állam például támogathatná a Bëlga-koncerteket. Ingyenes belépővel, hogy sokan kikurvaanyázhassák magukat, és utána mindenki boldog lenne.
Tokyo: Lehet, pont ezért hagyják még, hogy menjünk. Ezért nem tiltottak be minket.
hvg.hu: Állami támogatást vettetek már igénybe?
Tokyo: Eddig soha, idén is lecsúsztunk, de majd jövőre pályázunk az NKA-nál.
Bauxit: Az is a mi pénzünk, igazából csak szeretnénk visszakapni belőle valamennyit.
Még5Milliárd: Eddig nem törődtünk ezzel, aztán azt láttuk, hogy lemezírásra meg szövegírásra kapnak százezreket zenekarok, mi meg most pont ezt csináljuk, szóval legközelebb mi is pályázunk.
hvg.hu: Nem félelmetes a számotokra, amikor a szövegeitek valósággá válnak? Mondjuk a nyugdíjas tévé ötlete a Nagy Voks című számból („Létrejönne a 3 nyugdíjas tévécsatorna, melyből az egyik egy 24 órás kívánságkosár, a második pedig sorozatokat, filmeket sugározna szintén a nap 24 órájában, természetesen nyugdíjas témában”; vö.: M3 és a közmédia átalakítása)?
Tokyo: Nekem a kedvencem inkább a sirályos eset, amikor a Huszonkét férfi egyik szövegrészlete valósult meg egy focimeccsen.
Még5Milliárd: Én azt várom nagyon, hogy a Magyarország, focivébé 2026 megvalósuljon. Kiszámoltuk előre, hogy mikor lesz a legkorábban esély arra, hogy megkapjuk a rendezés jogát.
Tokyo: Addigra már senki nem akar vébét rendezni, és csak mi maradunk.
Még5Milliárd: Mert nekünk itt lesz egy csomó üres stadionunk. Bár arra meg tök kevesen figyeltek fel, hogy a Bada Dada még a kilencvenes évek elején megjósolta, hogy Pekingben lesz az olimpia. Az abszolút látnoki volt.
hvg.hu: Rengeteget léptek fel vidéken, érzékeltek bármiféle változást a koncertek látogatottságában? Több zenekar panaszkodott arra, hogy egyre nehezebb kimozdítani az embereket.
Tokyo: Volt egy visszaesés, de szerintem az utóbbi egy évben például sokkal jobb a helyzet. Szerintem a klubtulajok, koncertszervezők rájöttek, hogy nem érdemes egy hétvégére három nagyobb nevet elhozni ugyanarra a helyszínre, mert az embereknek egyszerűen nincs pénzük rá.
Még5Milliárd: Volt egy hullámvölgy, de kezdenek visszatérni a nagyobb tömegek. Nem tudom, ez mitől van, de mintha az embereknek kicsivel több pénzük lenne a szórakozásra.
Tokyo: Vagy már nem spórolnak, mert nincs hova.
hvg.hu Volt azért meglepő koncertélményetek mostanában?
Még5Milliárd: A nyári, zalakomári fellépésünk kemény volt. Az ottani polgármester és a felesége nagyon szereti a Bëlgát, ezért lehívtak minket a falunapra. De rajtuk kívül csak páran, négyen-öten ismerték a zenekart. A falunapra azonban összegyűlt rengeteg kisgyerek, és ők akkora bulit csaptak, hogy felhívtuk őket a színpadra. Néha a kezükbe nyomtuk a mikrofont, táncoltak, főleg gyerekszámokat játszottunk. Úgy nézett ki az egész, mint egy Pap Rita- vagy Halász Judit-koncert.
hvg.hu: Elég nagy most már az életművetek, van olyan számotok, ami szerintetek megérdemelte volna a nagyobb sikert?
Tokyo: Nekem például az SMS Love ilyen. Kellett volna hozzá egy videoklip és akkor lehet, jobban ráharaptak volna.
Még5Milliárd: Az SMS Love-ot imádjuk, és csináltunk a Sanyi lemezre is egy hasonlót, a Kezdjük újrát, de valahogy az sem jött be. A visszajelzések alapján ezeket a lassú, R&B-s, érzelmes számokat nem szeretik a Bëlgától, pedig szerintünk ugyanolyan jók, mint a Gépkocsi vagy az Az a baj.
Bauxit: De az oktatási lemezünk (Platina) is megérdemelne egy gimiseknek szóló videósorozatot, de hát ahhoz is rengeteg pénz kellene.
hvg.hu: Vannak még hasonlóan nagyszabású terveitek?
Még5Milliárd: Vannak, de nem vagyunk Ákos vagy Tankcsapda méretű produkció, ezért nem tudjuk őket könnyen megvalósítani.
Tokyo: Nem lettünk üzletemberek, hiába csináljuk már a Bëlgát ennyi ideje. De van például egy kész storyboardunk egy filmhez, de aki megcsinálná, most pont külföldön él.
Még5Milliárd: Szerintünk iszonyatosat szólna, ha elkészülne a filmtervünk. Pálfi Györggyel is beszéltünk, de amikor felvetettük neki, épp a Toldival volt elfoglalva. Mesélte a sok hercehurcát, hogy ötödjére íratják át velük a forgatókönyvet és aztán később valahogy el is ment a kedvem ettől a folyamattól, hiszen hol vagyok én hozzájuk képest?
Bauxit: Van egy másik alvó projektünk, ami most kicsikét felpislákol. A Fehérlófiához készült volna egy 3D-s, animációs kisfilm, egy magyar alkotócsapattal, amit a Sony Pictures finanszírozott volna. De Hollywoodban pont akkor ütött be a válság, később pedig Magyarországon sem volt pénz a megvalósításra. De a rajzokból nemrég nyílt egy kiállítás a Kiscelli Múzeumban.
hvg.hu: Kaptok azért filmes felkérést, mint Jancsótól a Kelj fel komám, ne aludjál!-ban?
Még5Milliárd: Azóta érdekes módon nem.
Tokyo: Egyszer Árpa Attila meg Sváby hívott minket egy beszélgetésre, ötletelésre, egy tévéműsorról lett volna szó, amit mi vezettünk volna, de biztos levették, hogy nem vagyunk egyszerű esetek, úgyhogy nem lett belőle semmi.
Bauxit: Mi civilben akartuk csinálni a műsort, ők meg ragaszkodtak ahhoz, hogy Bëlgaként vezessük a show-t.
A Bëlga Jancsó filmjében:
hvg.hu Ha Wahorn szerint ti viszitek tovább a Bizottság szellemiségét, akkor ki viszi tovább a Bëlgáét? Láttok ilyen próbálkozást?
Bauxit: A Kispált vagy a Tankcsapdát könnyebb volt nyúlni, mert azok a zenekarok egy jól meghatározható stílusban alkottak. A Bëlga meg nem ilyen, zeneileg túl sokféle ahhoz, hogy utánozni lehessen, mert van ska-, van reggae-, vagy metálszámunk is.
Idézetekben simán továbbélünk, hiszen ha megnézed, akár Wellhello számban is találsz Bëlga utalást. De a Bëlga igazából nem is zene, inkább szemlélet. Azt meg nehéz továbbörökíteni. De van egy grandiózus tervünk. Szeretnénk Bëlga-tábort egyszer, és akkor ott át lehetne adni a szemléletet (nevet).
A Bëlga Disco! című lemeze november 23-án jelenik meg. A lemezbemutatóval egybekötött diszkókarácsony december 27-én lesz az Akváriumban.