A napokban fékező ember nélkül indult el egy szerelvény a budapesti hullámvasúton. Az Állatkert szerint az utasok nem voltak veszélyben, ezért szerettünk volna mi is megtenni egy kört fékezés nélkül. Nem lehetett, de nem azért, mert nem így nem biztonságos.
Mint arról beszámoltunk, szombaton, amikor a hullámvasút mintegy fél tucat utassal véletlenül fékező nélkül indult el, a szerelvény mellett álló fékezésért felelős dolgozó láthatóan pánikba esett.
Az esetről vizsgálatot folytatott le az Állatkert, ami ezt állapította meg, hogy az utasok figyelmeztetés ellenére szálltak fel, és a parkolófék nem bírta a terhelést. Ez azonban – hagsúlyozta az Állatkert – nem jelenti azt, hogy az utasok lennének a hibásak, az őket peronra beengedő munkatárs észlelte későn a helyzetet. Hanga Zoltán az intézmény szóvivője akkor hangsúlyozta, hogy a rendszer biztonságos, ha kisiklik, akkor sem tud a mélybe zuhanni a szerelvény.
Megpróbáltuk e kijelentését számon kérni a szóvivőtől, arra kértük, üljön fel fékező nélkül a szerelvényre. Ez nem jött össze, de ennek – elmondása szerint – nem a félelem az oka, hanem az, hogy ebben az esetben több órára le kellene állítani a hullámvasutat. Hogy miért, illetve hogy mi bizonyítja a létesítmény biztonságát – kiderül a videóból.
Mellesleg több intézkedést is elrendelt azért a Fővárosi Állat- és Növénykert főigazgatója a hullámvasút üzemeltetésével kapcsolatban. Átalakítják a fékrendszert, a parkolófékkel rögzített, forgalomból átmenetileg kivont szerelvény pedig csak akkor tartózkodhat az állomás fővágányán, ha a peronon nincs utas, továbbá a parkolásnál használt fékrendszert oly módon alakítják át, hogy az állomáson álló szerelvényt teljes terhelés mellett is képes legyen megtartani.