2014. március. 12. 15:48 MTI Utolsó frissítés: 2014. március. 12. 15:45 Kult

A holokauszt egy áldozatáról kapja nevét a Tetthely új főhőse

A holokauszt egy áldozatáról nevezik el a Tetthely című kultikus német krimisorozat új főhősét. Az új frankfurti főfelügyelőként munkába álló Margarita Broich szokatlan módon lehetőséget kapott arra, hogy ő maga adjon nevet az általa megszemélyesített figurának, és az 53 éves színésznő úgy döntött, hogy a leendő detektívnő viselje a nácik által elpusztított Selma Jacobi nevét.

Az 1854-es születésű Jacobit a nácik 1943 márciusában a mai Csehország területén fekvő theresienstadti gyűjtőtáborba hurcolták, ahol öt hónap múlva meghalt. A krimiben az ő nevét viselő színésznő egy, a berlini lakása előtt fekvő úgynevezett botlatókövön bukkant a nácizmus áldozatának nevére.

A Gunter Demnig német szobrász által feltalált botlatókövek a nácizmus áldozatai előtt tisztelgő, macskakőre rögzített réz emléktáblák, amelyeket az áldozatok egykori lakhelye előtt helyeznek el a járdába süllyesztve. Az új frankfurti nyomozópáros másik tagja, Wolfram Koch keresztnevet adhatott hősének, akit így a színész franciaországi gyermekkorára utalva Paul Brixnek hívnak.

A különböző helyszíneken, más-más sztárral a főszerepben forgatott Tetthely-filmek sikert sikerre halmoznak. A Til Schweigerrel főszereplésével készült, hamburgi helyszínű második epizód magasan több (10,18 millió) nézőt, köztük különösen sok fiatalt csalogatott a képernyők elé vasárnap este, mint bármely más német tévécsatorna. 

Az ARD köztévé idén két további epizódot tervez az 50 éves Schweigerrel, a német nézők férfi kedvencével, aki első Tetthely-filmjével szenzációsnak mondott, 12,7 millió fős (33,5 százalék) nézőszámot vonzott tavaly márciusban.

Margarita Broich az új frankfurti főfelügyelőként Joachim Królt váltja, akivel még egy szólóepizódot terveznek idén a lankadatlan népszerűségű német krimiklasszikusban.

Kult Köves Gábor 2025. január. 22. 20:00

Magasabbra a tetőt, Lazlo! - kritika A brutalista című filmről

Remekműnek lett kikiáltva, és már temérdek díjat besöpört az Amerikába szakadt fiktív magyar építész, a holokauszt-túlélő Tóth László története. De vajon fellelhetők-e a remekműre utaló jelek abban a 215 percben, amit a szépen szenvedő Adrien Brodyval töltünk?