2013. október. 02. 06:19 MTI Utolsó frissítés: 2013. október. 02. 09:10 Kult

Ezek a legnépszerűbb márkák a színházak, egyetemek, múzeumok közül

A múzeumok, színházak, egyetemek között is létezik márkaverseny, közöttük a legnépszerűbbek a Szépművészeti Múzeum, az ELTE, a Vígszínház, és a Budapesti Operettszínház – derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet és a Superbrands Magyarország közös kutatásából.

A 800 ember megkérdezésével elvégzett reprezentatív kutatás során 800 márkához gyűjtöttek adatokat egyebek között arról, hogy milyen iparágban versenyez az adott márka, vagy milyen régóta van a piacon. Azok a márkák, amelyek tavaly elnyerték a Superbrands díjat átlagosan 5,5 százalékkal magasabb ismertséggel rendelkeznek, mint amelyek nem szerezték meg ezt a független szakértői bizottság által évente odaítélt védjegyet.

A kutatás szerint a nem klasszikus marketinget használó, de országos márkák, mint például a Szépművészeti Múzeum, az egyetemek közül az ELTE és az olyan népszerű színházak, mint a Vígszínház vagy a Budapesti Operettszínház a legismertebbek. Mindez arra utal, hogy a sajtómegjelenésekre nekik is érdemes odafigyelni – idézi a közlemény Sugatagi Gábort, a GfK Hungária Senior tanácsadóját.

Az élelmiszer- vagy a kozmetikai márkák ismertebbek más piacokon tevékenykedő márkákhoz képest. A legalacsonyabb átlagos ismertséggel bíró iparághoz képest a kozmetikai márkák átlagosan 15 százalékos, míg az élelmiszer márkák átlagosan 10 százalékos ismertségi előnnyel rendelkeznek. A közműcégek piacán kevés márka van jelen, de ezekkel a fogyasztó nap mint nap találkozik, ezért nem meglepő, hogy közműcégek – mint például az ELMŰ – átlagosan 19 százalékos ismertségi előnnyel bírnak – mutat rá a közlemény.

A tulajdonosi háttér szempontjából háromféle márkát különböztetett meg a GfK: nemzetközi, magyar és olyan hazai márkákat, amelyek már külföldi háttérrel rendelkeznek. Ezutóbbi csoportba a hosszú tradícióval rendelkező, elsősorban élelmiszermárkák tartoznak, mint például a Boci és a Pöttyös. Az ebbe a csoportba tartozó márkák átlagosan 21 százalékkal magasabb ismertséget tudtak elérni, mint a tisztán magyar vagy tisztán nemzetközi márkák – ismerteti a piackutató.

hvg360 Pálúr Krisztina 2025. január. 03. 19:45

„Szüleink és nagyszüleink rutinszerűen spóroltak” – de lehet-e egyszerre takarékoskodni és egészségesen étkezni?

Érezhetően tovább drágultak az élelmiszerek, sokaknak kell még szorosabbra húzni a nadrágszíjat, és ez nem kellemes érzés. Balázs Barbara újságíró és takarékos gasztroblogger könyve útmutató ahhoz, hogyan lehet a házikoszttal takarékoskodni, milyen a mértékletes konyha, és hogyan győzhetjük le a kisebbségi komplexusainkat, ha főzésről van szó. <strong>Mit érdemes megtartani a régi idők szokásaiból</strong>, és hogyan spóroljanak, akik speciális diétára szorulnak?