2013. május. 02. 11:57 MTI Utolsó frissítés: 2013. május. 02. 11:57 Kult

Operát rendez a volt Monty Python-os

Terry Gilliam brit filmrendező a következő évadban visszatér az Angol Nemzeti Operába (ENO), ezúttal Berlioz Benvenuto Cellini című művét rendezi meg.

A Brian élete, a Brazil és 12 majom rendezője két éve a francia romantikus zeneszerző, Hector Berlioz Faust elkárhozása című operáját vitte színpadra a Nemzeti Operában - emlékeztetett a BBC online kiadása. 

A 72 esztendős rendező szerint Berlioz "csodálatosan megelőzte korát". Gilliam úgy fogalmazott, hogy a zeneszerzőnek túl sok ötlete volt, látványos volt és arcátlan, a zenéje pedig rendkívüli "és annyira jellemző rá". 

A technikailag elég nehéz, és ritkán bemutatott Benvenuto Cellini című operát, amely a firenzei szobrász életét dolgozza fel, Edward Gardner vezényli az operaház előadásain. 

Terry Gilliam annak a programnak a keretében vállalkozott az újabb operarendezésre, amely tíz brit premiert és a közelmúlt négy sikeres előadásának felújítását kínálja a közönségnek. Az ENO művészeti igazgatója, John Berry elismerően szólt a programban résztvevő kiváló rendezők soráról. "Olyan, mintha az elmúlt négy-öt év tehetségeinek olvasztótégelyét látnánk" - jegyezte meg.

A 2013-14-es évad szeptemberben kezdődik Beethoven Fidelio című művével, amit a spanyol Calixto Bieito rendezésében tekinthet meg a közönség az ENO-ban.

hvg360 Czeglédi Fanni 2025. május. 01. 19:30

Pár perc nevetés fél óra edzéssel ér föl – így vegyük rá magunkat egy kiadós hahotázásra

A nevetés olyan szorongásoldó eszköz, ami nem kerül pénzbe, mindenkinek a rendelkezésére áll, és egyből érezzük a felszabadító hatását. Még akkor is, ha a társadalmunkban nem mindig elfogadott csak úgy röhögcsélni. Hogyan alakult ki a nevetés, mi történik az agyunkban ilyenkor, és vicc-e a hahotajóga, vagy tényleg hasznos? A nevetés világnapján ezekről is kérdeztük Szabó Attilát, az ELTE és a SZIE pszichológiaprofesszorát, aki régóta vizsgálja a humor élettani hatásait.