Új művének bemutatója alkalmából érkezik Budapestre a modern francia film egyik legnagyobb alakja, Leos Carax. A szakma által a tavalyi év legjobb filmjének kikiáltott Holy Motors szerdai, premier előtti vetítésén a Puskin moziba látogatók személyesen is megtapogathatják a rendezőóriást.
Alex Christophe Dupont művészneve az Alex és Oscar (díj) szavakból képzett anagramma. Carax nem volt rest és kreált címe mögé nagyon is valós eredményeket sorakoztatott fel: első filmjét a nyolcvanas évek kapujában, mindennemű előképzettség nélkül, kamaszként készítette. Pár évre rá már a francia filmipar parnasszusának csúcsáról nézelődhetett. Alkotásai, mint az 1984-es fekete-fehér, Egy fiú és egy lány vagy a két évre rá, az év legjobb filmjeként díjazott Rossz vér mára modern klasszikussá avanzsáltak.
A rendező jegyzi amúgy minden idők egyik legdrágább francia filmjét is, mivel az 1988-as Pont-Neuf szerelmesei című művében ragaszkodott hozzá, hogy díszletként újra felépítsék a címben szereplő hidat, a hozzá tartozó párizsi panorámával együtt. Carax az elmúlt két évtizedben csak néhány rövidfilmmel jelentkezett, melyeket viszont a közönség és a szakma máig egyaránt bálványoz.
A 2012-es Holy Motors a rendező nagyhatású, visszatérő mozijaként égett bele a köztudatba. Az Eva Mendes, Kylie Minogue és Michel Piccoli neveivel fémjelzett filmben néhány órát láthatunk a főszereplő, Oscar életéből sötétedéstől hajnalig. Oscar ezalatt az intervallum alatt misztikus karakterként egyik életből a másikba utazik. Egymás után válik befolyásos főnökből merénylővé, majd koldussá, szörnnyé, családfővé. Egyedüli társa Céline, a karcsú, szőke hölgy a hatalmas limuzin kormánya mögött, amely Párizs utcáin keresztül-kasul fuvarozza Oscart, aki egész éjjel igazi önmagát keresi. A film premier előtti vetítését március 13-án a Puskin moziban tartják, ahol a közönség személyesen is találkozhat a rendezővel.