2012. november. 13. 18:27 MTI Utolsó frissítés: 2012. november. 13. 18:14 Kult

Magyar művet állítottak ki a Tate Modernben

Ujj Zsuzsi költő, performer 1986-ban készült nagyméretű, fekete-fehér Trónusos című fotója negyven művész alkotása mellett szerdától látható A Bigger Splash: Painting After Performance című tárlaton a Tate Modernben Londonban.

Ujj Zsuzsi emblematikus felvétele a Trónusos három másik alkotása mellett 2009-ben szerepelt a bécsi Mumok (Modern Művészetek Múzeuma) Gender Check című kiállításán, amelynek témája a nemek problematikája volt.

A londoni kiállítás kurátora a bécsi tárlat magyar munkái közül Ujj Zsuzsi 1986-ban készült fotóját tartotta érdemesnek bemutatni a Tate Modern most nyíló kiállításán - mondta Kishonthy Zsolt művészettörténész. 

Ujj Zsuzsi 1985 és 1991 között készített fotóin a művésznő maga szerepel. Képei mini, egyszemélyes performanszok, amelyeket saját maga vagy valaki más segítségével dokumentált, fotói önálló műként is megállják a helyüket - magyarázta a művészettörténész. 

A Trónusos című fekete-fehér képen Ujj Zsuzsi saját magát örökítette meg meztelenül. A művésznő egy fehér lepedővel letakart trónuson ül, testén fekete temperával festette meg szemét, száját, bordáit és mellbimbóit. 

A londoni kiállítás új megközelítésben mutatja be a performansz és 1950-től napjaink festészetének dinamikus kapcsolatát. A tárlat címét a brit David Hockney képzőművész 1967-ben készült, kaliforniai medencét ábrázoló festménye után kapta és negyven művész, köztük a francia Yves Klein (1928-1962), az amerikai Jackson Pollock (1912-1956) és a szintén amerikai fotóművész, filmrendező Cindy Sherman munkáit mutatja be. 

Ez a nagy csoportos kiállítás a jövő generációk számára kívánja bemutatni a háború utáni időszak legfontosabb képzőművészeti változásait. A londoni Tate Modern tárlata április 1-jéig tart nyitva.

 

Élet+Stílus Galicza Dorina 2024. december. 28. 20:00

Elillant történelem és babonamentes tűzvédelem – megnéztük a felújított Notre Dame-ot

Párizs székesegyháza fényesebben ragyog, mint valaha, de az évszázadok alatt felhalmozódott kosszal együtt mintha a történelmét is lemosták volna róla. Bár a felújítás még nem ért véget, ha a belső tér már nem változik, akkor az évtizedek múlva sebtében idelátogató turista azt se fogja tudni, mi történt az elmúlt öt évben a templom körül.