A könnyen orvosolható, mégis sokak számára végzetes betegségekre hívja fel a figyelmet a világ legrangosabb reklámos megmérettetésének ifjúsági versenye, amelyen magyarok is indulnak.
Évente 8 millió öt év alatti kisgyerek – és gyakran az édesanyjuk – hal bele a szülésbe, vagy könnyen orvosolható betegségekbe. Mindannyian megmenthetőek lennének, ha lenne kapcsolatuk az egészségügyi szakemberekkel. Erre a problémára hívja fel a figyelmet a Young Lions reklámfilm-fesztivál, amely a világ legrangosabb reklámfilmes megmérettetésének, a Cannes Lions-nak része. A fesztivált június 19-25. között rendezik meg.
A fiatal alkotók számára kiírt pályázat célja, hogy a világ vezetői több pénzzel támogassák az egészségügyi dolgozók képzését.
A pályázaton elindult egy négy fiatalból álló magyar csapat is; Déri Zsófi, Kampis Dorka, Molnár Bence és Böszörményi Péter kommunikációs szakemberek, egyikük pszichológus. A pályázat érdekessége, hogy a fiataloknak mindössze 24, filmesek esetében 48 órájuk van arra, hogy a megadott témát valamilyen módon feldolgozzák. A magyar csapatnak is mindössze két napja volt arra, hogy elkészítse a kiírásnak megfelelő legfeljebb egyperces, zene nélküli videóját.
A magyar fiatalokból álló csapat spotja arra hívja fel a figyelmet, hogy egészen apró dolgok is képesek megváltoztatni a világot, így a nézők is tehetnek a fenti probléma megoldásáért mindössze azzal, hogy aláírják a Save the Children elnevezésű szervezet petícióját vagy megosztják a videót. A csapat két óra alatt gondolta ki az ötletet és alkotta meg a szinopszist, majd 14 óra alatt leforgatták és megvágták a filmjüket. A zsűrizés május 22-ig tart; a továbbjutás szempontjából sokat számít a YouTube-like-ok száma is.