2007. január. 31. 16:43 MTI Utolsó frissítés: 2007. január. 31. 16:46 Kult

A DreamWorks szakított a Wallace és Gromit készítőivel

A Shrek-filmeket gyártó DreamWorks Animation stúdió bejelentette, hogy megszakítja együttműködését a brit Aardman Animation filmműhellyel, amellyel 1999-ben öt animációs film gyártására kötött szerződést - írta szerdán a Financial Times című londoni lap internetes változata.

Büszke vagyok közös munkáinkra és őszintén csodálom az Aardman munkatársainak kiváló történetszövési technikáját, valamint elhivatottságukat és szakértelmüket a "stop motion" filmgyártás terén - méltatta a stúdiót Jeffrey Katzenberg, a DreamWorks egyik vezetője, amikor bejelentette, hogy cége három film után felbontja az eredetileg öt animációs film elkészítésére szóló szerződését az Aardman Animationnel. Katzenberg az eltérő üzleti célokkal magyarázta a szakítást. 

A DreamWorks-szel szerződött Aardman stúdió első két filmjéről, a Csibefutamról, valamint a Wallace és Gromit és az elvetemült veteménylényről elismerően szólt a kritika, utóbbi ráadásul elnyerte a legjobb animációs film Oscar-díját is. A várt üzleti haszon azonban elmaradt, a filmek nem vonzottak kellő számban nézőket. 

Ugyanez történt a harmadik film, a tavaly bemutatott Elvitte a víz esetében is. Bár a csatornákban játszódó patkányos sztorira világszerte 170 millió dollárért váltottak jegyet a nézők, a DreamWorks még így is alaposan ráfizetett a produkcióra. David Sproxton és Peter Lord, az Aardman társtulajdonosai így jellemezték a kialakult helyzetet:  - Mindkét cég számára nyilvánvalóvá vált, hogy a mi ambícióink más irányba mozdultak el, és úgy tűnik, hogy elmúltak a régi szép idők.

A DreamWorks most az idén nyáron mozikba kerülő harmadik Shrek-epizód üzleti sikerében bízik.
Sport hvg.hu 2025. március. 14. 20:00

Az év sztorijával, visszavágóval és egy igazi csúcsigazolással indul a Forma–1

Évek óta az egyik legkiszámíthatatlanabb, legszorosabb Forma–1-es világbajnoki versenynek ígérkezik az idei, pedig már a tavalyira sem lehetett panaszunk. A tesztek alapján nemcsak a mezőny élén lesz nagy tülekedés, hanem a középcsapatok között is. A várható izgalmakhoz pedig csak hozzátesz, hogy egyfajta őrségváltásnak is tanúi lehetünk: idén hat újonc debütál, és a mezőny csaknem fele, kilenc pilóta 25 év alatti. És akkor még nem is beszéltünk arról, hogy Lewis Hamilton beül egy Ferrariba.